View Single Post
Old 07-05-2009, 15:50
Knapen Knapen is offline
Forum Newbee

Default Met vento 1.9 cl naar zuid-frankrijk

Deze zomer (augustus ) ga ik naar Zuid-Frankrijk. Normaal gezien kunnen we met de bus of TGV , maar dan hebben we ginds nog geen vervoer. Vermits ik student ben ,ga ik niet al mijn spaargeld aan een auto hangen dus wordt het iets goedkoop. Ik heb nl. een vento 1.9d op het oog uit 1992 . De wagen heeft wel al 245000 km , maar rijdt toch nog goed ( ik heb er 2 dagen mee rondgereden) . Ik zou hem voor rond de 500 euro kunnen kopen . De lak is wel in slechte staat (krassen) , maar zeker geen roest. Nu was mijn vraag of ik daarmee nog naar zuid-frankrijk zou kunnen rijden ? Of zijn er mensen die daar ervaring mee hebben , met zulke oude bakken op reis gaan ? Ook de minpunten aan de wagen mogen jullie vermelden . Maar op het eerste zicht lijkt mij niet veel kapot te kunne gaan . Die rotatieve pompjes bevatten naast een afsluitklep niets van electronica dus in mijn ogen gaat dat zelden kapot ...
Enkel wiellagers achteraan mogen in mijn ogen vervangen worden , koppeling misschien preventief vervangen . Ze slipt niet , maar voelt wat slapjes aan . Iemand een idee van de prijzen van :

- Koppelingset
- set wiellagers achteraan
Reply With Quote