05-05-2009, 20:56
|
|
Postwhore
|
|
|
|
Koppaking vervangen, een paar problemen.?! :(
Hallo,
Na gisteren hebben vastgesteld dat ik mijn koppakking kapot heb ben ik vandaag er aan begonnen. Maar nu ben ik op een paar problemen gestoten.
De eerste waar ik mee zit is de nokkenas. Ik heb er een foto van gemaakt. Die lagers waar de nokkenas in loopt. Daar heb ik er nu 4 in zitten. Moeten dit er geen 5 zijn? er staat op de schalen 1-2-3-5 en Nummer 4 is weg
Het tweede probleem waar ik mee zit. De cilinderkop, Ik heb gezien waar hij lekte. De eerste cilinder en dan een water kanaal. Maar nu zijn de kanalen aangevreten dus in de kop zelf. Waar de cilinderkop tegen de onderblok komt. Op dit vlak zijn als het waren de hoeken van de kanalen weg gevreten. Kan dit kwaad? Ik heb jammer genoeg geen foto die zal ik morgen dan wel maken. Maar de ruimte tussen het kanaal en de cilinder is een stuk kleiner geworden. Nu weet ik niet of de pakking dit nog wel goed afsluit?
Ten derde zit ik met de uitlaat. Die zat vast met van die c klemmen. Die heb ik er nu met een beetje geweld vanaf gekregen. Maar is hier een trucje bij als ik de uitlaat er weer op moet zetten? Er zal wel apart gereedschap voor zijn. Iemand hier een handige tip misschien bij?
Het is dus een PN motor 1.6 met pierburg. uit 1990.
Hoop dat me iemand hier mee verder kan helpen.
Groetjes Gino
|