UPDATE 3 mei 2009:
Idd, zó is (en blijft) het nu:
wèl een zwart VW-logo, verder nix
De laatste tijd ben ik wel bezig geweest, maar geen tijd voor dit topic gehad...
laatste onderdelen erop
Ik heb inmiddels de binnenkuipen van de vóórspatborden er ook weer in zitten.
Ook heeft de motorkap een flinke poetsbeurt gehad en zijn de krasjes zo veel mogelijk weg gehaald.
Aan de voorkant ben ik ook flink bezig geweest met de 'spaghetti'.
De bedrading was één grote warboel van tape-jes, draden, kroonsteentjes e.d.
dramatische draden-warboel...
Maar na een middagje uitzoeken, heb ik de koplampen (dim- en grootlicht), de stadslichten, de claxon èn het linker knipperlicht weer werkend. Overal waar het nodig was, is er netjes gesoldeerd en vervolgens geïsoleerd met krimpkous. Nu dus alleen het knipperlicht rechts nog... (b.t.w.: rechtsachter doet-ie het ook niet...)
De alu. raamslingers gaan er tòch weer af; precies wat 'Madison' zei: de imbusschroefjes, die op de getande asjes klemmen, gaan na een paar keer gebruiken al los zitten en dit is gewoon erg irritant!
Veel van jullie zijn blij, dat de originele slingers er dus weer op komen...
Ook ben ik bezig geweest met het open dakje; deze schoof aan de linker kant niet helemaal meer dicht (kwam daar niet meer gelijk met het dak)
Dus alles aan de binnenkant verwijderd om de hemel te kunnen verwijderen; blijkt dat je het open dak van een Golf MkII 'gewoon' van de buitenkant af kunt demonteren...
Waarom? Vorig jaar had ik een Corrado en dáár moest dat dus wel; aangezien de Corrado en de MkII nogal technische overeenkomsten hebben, dacht ik...
(een verschil is achteraf wel: een Golf heeft een schuif-dak en een Corrado een schuif/
kantel-dak...)
Eénmaal gedemonteerd, kon ik zien dat één van de kabels was losgeraakt van de kunststof geleider, die het dakje hoort mee te nemen.
Dit is nu weer professorisch, maar wel degelijk, gefixt!
Vóór het monteren, zijn de geleiders lekker ruim in het vet gezet, voor soepeltjes glijden; het dakje werkt nu weer naar behoren!.
De windgeleider en de hefboompjes, die deze op en neer bewegen, hebben als laatste nog een vers laagje matzwart gekregen.
16V?
Nu de hemel er tòch uit is, wil ik mss alsnog een 16V-antenne plaatsen achterop het dak; ik heb namelijk nu nog geen antenne.
De bedoeling was een plakantenne aan de binnenkant van mijn voorruit, maar die ontvangen niet zo best...
Wat vinden jullie? Is dit zonde, zo'n dakantenne, of doet dit verder geen afbreuk aan een z.g.a. originele Fire and Ice?
start niet...
Ik heb de laatste tijd wat pogingen gedaan, om hem weer aan de praat te krijgen, maar dit is helaas nog niet gelukt...
Als het goed is komt er binnenkort een VW-monteur bij kijken...
de eerste foto samen met de Vento GT is een beetje treurig...
low
Natuurlijk gaat-ie wel omlaag; inmiddels heb ik de verlagingsveren van 'Mu!s' binnen. Volgens zeggen geeft dit een verlaging van 60 mm vóór en 40 mm achter, wat in eerste instantie mooi genoeg is.
toevallig komen ze ook nog van een Fire and Ice af!