View Single Post
  #6  
Old 22-04-2009, 12:31
lowrider's Avatar
lowrider lowrider is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 148
Default

Quote:
Originally Posted by johan8vplus
indd dun plaatwerk van autos is moeilijk te lassen met een tig apparaat.(maar wel mogelijk alleen je hebt wel inderdaad veel warmte inbreng)
ik heb een rehm toestel max 170A
dit toestel heb je in 2 uitvoeringen voor alleen rvs/staal en 1 die ook alu kan lassen.
apparaat bevalt mij goed.
johan


Ik heb voor dat ik een mig/mag toestel had wel veel plaatwerk gelast met autogeen,veel mensen verklaarden mij voor gek en zeiden dat dan de auto wel van golfplaat zou zijn, het viel toen 100% mee , nauwelijks kromtrekken van plaatwerk.
Er viel wel eens een gaatje maar met autogeen vloei je het ook zo weer dicht.
Ik ben dus niet echt bang voor zulk soort problemen , met tig breng je volgens mij minder warmte in dan met autogeen.

Las jij er ook plaatwerk mee johan ?

Ik wil met name een toestel wat allround is , hardsolderen kan ik wel doen met mn autogeen set ,al is het nadeel dat je veel warmte inbrengt en het autogeen gas erg duur is (40 a 50 euro voor 10 liter).
Ik overweeg dus om de autogeen fles weg te doen en er een propaan gas voor terug te nemen , dan kan ik wel hardsolderen en snijbranden/verwarmen en kost een vulling minder dan de helft.
Uit jullie reacties maak ik op dat het wel degelijk mogelijk is om staal te lassen met tig , ik sprak echter ook iemand en die beweerde dat dat niet kon oftewel niet gedaan wordt.
OK , ik snap ook wel dat tig meer voor rvs en alu gebruikt word maar het gaat er mij om kan het wel of niet ?Het kan dus wel
Reply With Quote