21-04-2009, 22:44
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
tig lassen vergt erg veel precisie,en geduld, bijvoorbeeld 1 keer je lastorts aantikken met je draadje, en je hebt een bak ellende, een goede tig lasser slijpt zijn puntje in 10 minuten weer knap maar als je onervaren bent kan dat nog wel eens een hele operatie worden.
|
Ik slijp een wolfram electrode in nog geen minuut weer hardstikke scherp (en dan ben ik nog een beunhaas )
En plaatwerk zou ik juist NIET TIG lassen, breng je veel te veel warmte in je materiaal, waardoor het gaat golven. Dun plaatwerk (2takt uitlaatjes) las ik altijd MIG/MAG dmv pulserend lassen.
En een Fronius is volgens mij ook de beste keuze, heb zelf ook veel met een Kemppi gelast. Zijn wel de duurdere apparaten dacht ik.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|