View Single Post
  #2  
Old 20-04-2009, 13:13
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Goed toen had ik dus een dilemma. Of ik zou er weer een 1900D in mikken en niet teveel aan de motor gaan doen. Of er een 1.9 M-TDI inbouwen op z’n BRT’s. Jullie hadden al kunnen lezen aan de titel van mijn topic waar ik voor gekozen heb.

Het probleem is dat bij de Polo het motorblok (14.6 graden) voorover gekanteld ligt en bij de overige (golf3 enz.) dwars geplaatste TDI motoren ligt hij achterover gekanteld erin. Ik wou in eerste instantie de revisie versnellingsbak blijven behouden (tot hij stuk loopt)

Ik heb het blok helemaal aangepast zodat alle steunen en overige aanbouwdelen van de oude Polo motor op het TDI (AFN) blok pasten. Ow ja, ook de oliepomp, carterpan enz moesten aanpast worden.

Ik heb bij Clutchnet een geveerde sinterplaat koppeling en zware drukgroep laten maken.



Eindelijk kon hij er weer in, maar toen wou de motorkap niet meer dicht.



De tijdelijke oplossing is geworden dat de elleboog nu aan de achterzijde van het spruitstuk zit.



Als afdichting van de oude opening had ik een alu plaatje gemaakt en daarin direct de inlaat lucht temperatuur sensor gemaakt. Zodat ik het wel veilig kan houden zolang er nog geen IC gemonteerd is.



Het was blijkbaar 18 graden in mijn schuur…



Jaaaa, de motorkap wou weer dicht.



Toen bleek mijn dynamo in de tussentijd nog overleden te zijn, dus weer de neus demonteren en de dynamo vervangen.



Nog een fotootje van het dak.









Het blokkie.



Mijn nieuwe eigenbouw 12mm pomp.
En een mooie looprol door de distributie kap… ahum
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote