View Single Post
  #5  
Old 17-04-2009, 13:40
INUVIK INUVIK is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 15
Default

Beste oplossing: Van VDO Oliepeilstok/38.5cm in plaats van de originele.voor de olietemperatuur. 1kabeltje voor massa +1kabeltje voor de meter vooraan op het dashbord.
Eveneens bij VDO Oliedrukzender/montage is wel gekomplikeerderd wegens plaatsgebrek(boven op het motorblok)
op het bestaande oliedrukkontakt(voor het lampje) verticale buisje
op lassen van 10 a15cm hoog daarop de vdo zender op draaien
+ de 2 draden aansluiten zoals bij de temp. meter.
Op mijn cu/70ps/1980 118000km in zuidelijk afrika+noord amerika in de periode 1997 tot 2005.
Alsook montage gedaan van oliecooler(racimex) vooraan gemonteerd in de vrije ruimte achter de lichtrooster, bij hoge buitentemp. in woestijngebieden 110°(olietemp.) is de limit..met
oliecooler nooit boven de 90°(olietemp)+optioneel nog met een ventilator achter de cooler...super...De complete oliecooler heb ik nog liggen..kompleet met leidingen/adapter/thermostat/supports
+het speciale stuk voor de oliedrukzender bevestiging met de zender. Enkel de peilstok niet..Alles samen 200 Euro
Reply With Quote