Tijd om m'n nieuwe (daily) project eens voor te stellen...
Twee weken geleden gekocht, afgelopen zaterdag opgehaald
Een originele nederlandse 2 GTI 16V met slechts 158.000 km's. De auto is (op de schade na) in een goede originele staat met alle details nog aanwezig. Het interieur is ook nog compleet en gatenvrij (op de bestuurdersstoel na, maar er zitten ruim 2 interieurs bij
)Ook kreeg ik er een nieuwe originele stikkerset bij, evenals naafkapjes voor het GTI staal.
Er zit nu nog 15" G60 staal onder maar dat moet ik nog omruilen voor het originele 14". ok heb ik een aantal weken geleden een set BBS design 5000 gekocht welke ik nu aan het opknappen ben en onder deze golf komen samen met een schroefset. Zijn ook de enigste aanpassingen die ik doe, verder houd ik de auto helemaal origineel
Het leuke aan dze auto is voor mij dat de boekjes er nog bij zijn waarin ik ontdekte dat de auto nieuw geleverd is door de VW dealer die bij mij in het dorp was welke ook een goede vriend van m'n vader is. Hij wist deze auto zich ook nog goed te herinneren aangezien het de eerste GTI 16v was die hij verkocht had, maar ook vanwege de onmogelijke plaats waar het slot voor het Bosch alarm moest komen, namelijk het linker achterscherm..... Waarschijnlijk heb ik deze auto vast wel eens gewassen nadat ie een beurt gekregen had
De schade:
En na een keertje wassen en wat poetsen:
Verder heb ik de achterremmen al losgemaakt omdat ze bleven hangen en gisteren een defecte schakelstang, nu ff tijdelijk gerepareerd, nieuwe is besteld... Volgende week steek ik het schroefset over van m'n bruine '86-er en komt er een nieuwe distributie op evenals olie en filter. Dan maar eens rustig gaan sparen om de auto over te laten spuiten en nog meer (nieuwe) originele delen te kopen.
Grz Niels