View Single Post
Old 13-04-2009, 17:03
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile ...en verder...

UPDATE 13 april 2009 (tweede paasdag):

achterremmen
De bedoeling was om achter ook nieuwe schijven te plaatsen. De brackets van de klauwen zaten echter zó ontiegelijk vast, dat ik hier maar vanaf zie.
Ik heb wel het één en ander geprobeerd, maar wil niks forceren en heb bovendien geen zin om (nèt als vóór) opnieuw schroefdraad te tappen...
De schijven die er op zitten zijn gelukkig ook niet super-slecht; een 'poetsbeurt' maakt ze wel weer redelijk.

Wel zijn de buitenste wiellagers eruit geweest voor inspectie; vervolgens schoon gemaakt, opnieuw ingevet en weer afgesteld. Ook de geleidepennen van de klauwen zijn weer lekker ingevet.
Natuurlijk hebben de klauwen dezelfde behandeling als vóór ondergaan en zijn ze nu dus ook vuurrood

alles weer netjes en goed gangbaar gemaakt

Estoril
Hierna heb ik, bij wijze van proef, geprobeerd wat van de zilvergrijze verf van de linker vóórvelg af te halen met thinner.
Mijn verbazing was best wel groot, toen bleek, dat dit nog lukte ook
Bij de boogjes/gaten gaat de verf er niet af; hier hebben ze het ook al ooit eens paars gemaakt, zag ik.
Ik maak deze gewoon zwart, net als de gootjes tussen de 'spaken' en de band.
Rondom het naafgat kwam wel wat corrosie tevoorschijn, wat waarschijnlijk de reden was van de make-over (overspuiten = de makkelijkste weg), maar dat komt wel goed!
Al met al dus een flinke meevaller; de velgjes worden wel weer orgineel

er kwam gewoon een echte ESTORIL onder de grijze verf vandaan!

gadget...
Ik vind het leuk om het Fire and Ice-thema een beetje dóór te zetten.
(ik moet wel opletten, dat ik hierin niet te ver doordraaf...)
Ik heb dus al een Fire and Ice-zomerjack en een claxon met het Fire and Ice-logo gevonden. Bovendien heb ik een mattenset met bijpassend gekleurd randje...
Nu heb ik door iemand hoesjes laten maken van lycra, lekker elastisch en geschikt om bijv. je radiofrontje of eventueel je zonnebril in te doen!
Deze zijn (dus) gemaakt van roze en blauw. Simpel, maar met een groot effect!

'orginele' Fire and Ice-radiofront-hoesjes (of brillehoesjes...)

later weer meer!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote