View Single Post
Old 08-04-2009, 10:34
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile ...en verder...

UPDATE 8 april 2009:

slangen
Zaterdag j.l heb ik ruitensproeierslang en vaccuümslang gekocht. (Wat is dat laatste ver*tte duur, zeg! )
Zondag heb ik dus wat vaccuüm slangetjes vervangen (uitgedroogd) en de ruitensproeiers en-slangen opnieuw aangelegd.
Deze waren onderhand verdroogd en vergeeld en die wilde ik dus niet opnieuw gebruiken. Dit is het resultaat:

ook die kleine APK-dingetjes moeten gedaan worden...

Bonrath of Conrad?
De LANCIA-wisser is inmiddels doorgeslepen en opnieuw gelast, zó dat-ie t.z.t. precies de hele voorruit beslaat. Hij is daarna geslepen, geplamuurd en weer glad geschuurd. Er zitten al 3 lagen matzwart op.
Bij Conrad electronics heb ik losse ruitenwisser-rubbers besteld.
Waarschijnlijk ruil ik het ruitenwisser-mechanisme met Dr.Golf, want die wil origineel en de zijne is al aangepast.
Hij wist nu met een (lelijke) dunne, éénarmwisser...

en meer...
We zijn toch bezig, dus gisteren heb ik maar meteen een nieuwe verdeelkap en rotor gekocht; deze zagen er nl. ook al niet zo fris meer uit...

nieuwe verdeelkap en rotor

brakes en break
Vandaag zijn de Brembo achterschijven aangekomen.
Ik gebruik de oude blokken gewoon; die zijn zowat nog een cm. dik...
Wel even de voering opruwen met een schuurpapiertje, natuurlijk!
En... er moeten straks ook maar meteen nieuwe achterwiellagers in... (foto's volgen)
Vandaag regent het weer, dus vandaag neem ik gewoon een BREAK!
(helaas zijn de voorspellingen voor het paasweekeinde ook niet denderend...)

VRAAGJE:
Ik heb gehoord, dat je de zuigers van de achterremmen NIET zomaar kunt terugdrukken, maar dat dit eigenlijk met speciaal gereedschap gedaan moet worden (...en dan met een draaiende beweging)
Je zou namelijk dan het stelmechanisme kunnen slopen...

>Weet iemand hier meer van? Graag even reageren dan!

later weer meer!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote