View Single Post
  #4  
Old 07-04-2009, 12:52
Edje®'s Avatar
Edje® Edje® is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 45
Default




Volkswagen GTI Golf VI. Ten opzichte van de standaard Golf VI is het bodywork ietsje strakker geworden, maar niks spectaculairs. We zien o.a. strakkere bumpers, een dakspoiler en een diffuser onder de achterbumper met twee uitlaten.

Onder de motorkap vinden we weer de 2 liter TFSI (Turbocharged Fuel Stratified Injection) motor die we ook al kennen uit de Golf V. Hij is echter aangepakt en heeft nu 11 PK extra gekregen wat het vermogen brengt op 211 PK, evenveel dus als dat dit blok levert in de Audi A4 B8 TFSI. Niet schokkend veel meer dus t.o.v. de Golf V, maar dit is gedaan omwille van een lage emissie. De motor voldoet reeds aan de euro5 norm. Je kunt kiezen uit een handgeschakelde 6 bak of een DSG 6 bak met schakelflippers achter het stuur.




Prestaties:
0 tot 100 KM/U in 7.2 seconden.
Topsnelheid: 237 KM/U.

Ook de uitrusting is sterk verbeterd t.o.v. de Golf V. De Golf VI is nu verkrijgbaar met Automatic Distance Control (intelligente Cruise Control die zelf mee remt), Adaptive Chassis Control (electronisch geregelde schokdempers) en Park Steering Assistant. Allemaal zaken die we voorheen alleen op de Phaeton konden vinden. Op het gebied van veiligheid zien we een scherper ESP systeem, actieve hoofdsteunen tegen whiplash en een gordelpiep die nu ook de boodschappentas op je achterbank in de gaten houdt. Verder is de Golf een stuk stiller geworden dankzij betere geluidsisolatie. Tevens is het interieur van een nog betere kwaliteit als in de Golf V. Ik heb het reeds bij de dealer in de showroom mogen aanschouwen. Waanzinnig, je waant je in een mini Phaeton. Volkswagen heeft qua afwerking het niveau van Audi geëvenaard.









__________________
If Volkswagen is a religion... the Bora would be my messiah...
Reply With Quote