06-04-2009, 21:51
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
|
|
Doodergeren aan prutsers !!!
Gister en vandaag heb ik me verschrikkelijk dood zitten ergeren aan mensen die denken verstand te hebben van auto maar gewoon gigantisch aan het kloten zijn.
De volgende punten vindt ik echt heel erg.
Ik heb een ander afdekkapje gehaald voor mijn abs en airbag controle lampjes. Die van mij hadden ze met een schroevendraaier vernield. Ik blij met een nieuw kapje en besloot hem gisteren erin te zetten. Tot mijn verbazing zie ik dan het lampje van de airbags kapot geknepen is met een tang!!! Nou je raad het dus al, een foutmelding in de airbags. Nou gaf hij aan dat de bestuurdersairbag dus waarschijnlijk niet werkt als je een ongeluk krijgt. Dus heb ik maar eens het stuur eraf gehaald aangezien de leren stuur is vervangen door een kunstoffen exemplaar. De sleepring doorgemeten en die was goed. Blijkt gewoon dat ze de stekker niet goed in de airbag hebben gedrukt en na het verwisselen van het stuur niet hebben gereset.
Dus gewoon met boeren verstand het lampje kapot geknipt. Ik vandaag de dealer gebeld, kost zo'n kastje met 2 lampjes gewoon 140 euro. Ik heb vandaag op de sloop een ouder type gehaald (6 polig ipv 7) en heb het lampje eruit gehaald en in mijn eigen gesoldeerd, probleem opgelost. Hij gaat nu ook gewoon weer uit dus de storing is voorbij. Zo simpel kan het dus zijn.
De 2e ergenis.
Na direct naar aanschaf aan de kant te hebben gestaan zonder benzine was ik al goed flauw. Was 3 km van het tankstation verwijderd en hij was al leeg terwijl hij net wel, net niet in het rooie stond. Dus dacht dat is balen mijn meter deugt niet. Na 2 tanken brandstof had ik hem weer vol gegooid en liep dit maal eens achter de auto langs na het tanken, lag er een plas benzine niet normaal gewoon. Het regende gewoon onder de auto. Ook heb ik geconstateerd dat hij soms hoger in toeren in een dalletje zakt qua vermogen. Dit alles bijelkaar opgeteld en om mijn vermoeden te bevestigen heb ik de nummers na gekeken en ja hoor, een gti pomp in de vr6 gezet door een stel beunhazen die ook nog eens de pakking ring onder de achterbank hebben laten verdwijnen. De motor heeft een foutcode en ja de motor vraagt dus om meer benzine. Een gti pomp drukt maar 3 bar en een vr6 heeft 4 nodig. Zeker met deze motor erin. Ga de pomp vervangen en dan trek hij weer goed, geen lekkage meer en de meter werkt weer naar behoren.
Conclusie : Als je er geen verstand van hebt moet je er met je vingers vanaf blijven. Dat voorkomt een hoop ergenissen en geld. En als je geen geld hebt zo'n auto te rijden moet je maar iets goedkopers zoeken.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
|