Thread: Grote MFA
View Single Post
Old 06-04-2009, 10:04
Edje®'s Avatar
Edje® Edje® is offline
Forum Newbee

Default Grote MFA

Hey technische mannen,

Even een vraag waar ik niet uitkom. Ik heb in mijn Bora een MFA. Dat is zo'n kleine, die vult maar de onderste helft van het schermpje tussen de tellers zeg maar. Nu doet deze als het heel heet weer is raar. De linkerhelft is dan bijna niet leesbaar, valt als het ware half uit. Is het gewoon koud bewolkt weer dan is er niets aan de hand. Dan is ie goed. Is dan het printje bijna dood of zo?

Ik wil als dat nodig is het MFA vervangen. Maar dan wel door een grote. Kijk naar mijn avatar, die Bora heeft dat. Dat is helaas geen foto van mijn eigen dash... Maar nu de vragen:

1: Welke MFA moet ik dan hebben? Bedoel van welke Bora of Golf 4 is dat dan?
2: En kan het eigenlijk wel? De ene zegt van niet. De andere zegt van wel. Op het Duitse Bora forum zeggen ze dat het kan. Zie hier:

http://community.forenshop.net/foru...&showtopic=2618

3: Is dat ding los te krijgen? Of moet er dan een hele tellerunit besteld worden?
4: Doen alle functies het ook nog? Dus lampje van "benzine bijna op" e.d? Die zitten nu in het "niet MFA plastic bovendeel".

Kan iemand die dit weet hier eens op reageren? Eventueel met technische info over partsnummers e.d.? Zou zeer tof zijn.

Thx in advance.

Update: Oke heb op eBay het partnummer gevonden: 1j0 920 845 B, da's de versie voor de diesel met maximum 220 op de snelheidsmeter. De 1j0 920 845 C is met maximum 260 op de snelheidsmeter. Ik moet de B hebben. Maar begrijp ik het nou goed dat dan toch de gehele tellerunit vervangen moet worden? Dat zal toch niet?