04-04-2009, 00:15
|
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Kazzo
Koppakking stuk? Dan borrelt die ook lekker in het reservoir en start die moeilijk, maar lijkt me onwaarschijnlijk? Misschien verstopping in het kvs systeem?
|
Hij borrelt inderdaad flink in het reservoir, maar dat was redelijk weg toen ik m daarna weer had volgegooid... Misschien dat het daaraan lag.
Quote:
Originally Posted by Golf_MKI
als je thermostaat dicht blijft,loopt hij inderdaad warm,maar dat kan je makkelijk testen door hem warm te laten draaien en dan de tube na de thermostaat die naar de radiator gaat vast te houden en te voelen of deze warm wordt...
Koppakking: laat de motor warm draaien met de stop op het KVS reservoir. en dan vole je of de tube echt zeer hard worden.(zo hard dat je ze maar met moeite kan induwen...)
|
Over die slangen: Die werden flink heet en kon ik makkelijk induwen. Toen ik even de motor had afgezet merkte ik wel toen ik de bovenste slang, vanaf mij radiateur naar de thermostaat inkneep, dat de slang die van de thermostaat naar de kachel (denk ik) gaat dat die een beetj lek was. Er kwam namelijk een 'ffft, pfft' geluid uit...
De rest check ik zondag even. Heb nog een aantal tips en tools gekregen om te checken waar het probleem zit.
Helaas heb ik hier pas zondag de tijd voor...
Alvast bedankt mannen! We gaan verder op zoek...