ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn golf, dat was alleen een injectie,
dus heel veel kan ik je niet helpen,
wat je wel kan doen is het volgende,
controleer of al je vacuumslang goed vast zitten, en dus niet los hangen,
je kan zo controleren door ze eraf te halen, dan je vinger op het uiteinde zetten, en erdoor zuigen,
krijg je er geen lucht doorheen zijn ze goed, komt er wel lucht doorheen dan is dat het probleem,
je zou ook je brandstof pomp kunnen controleren en je opvoerpomp, brandstofpomp controleren weet ik zo niet hoe het werkt, maar je opvoerpomp is heel simpel,
als je hem op het contact zet en je hoort een hele duidelijk brom of zoem dan is die kapot, hij geeft dan wel benzine in sommige gevallen, maar daardoor kan die ook inhouden en afslaan, ik had namelijk hetzelfde probleem,
hij mag wel wat geluid maken maar als je hem erg duidelijk hoort brommen of zoemen, dan is het niet goed, in het begin zoemt ie altijd 2 tellen dat is goed, maar blijft ie doorgaan dan kan daar je probleem liggen,
of het is heel simpel je ontsteking afstellen,, je ontsteking zit vast aan je motorblok met meestal 2 imbus bouten of met 2 gewone bouten, deze draai je een klein stukje los zodat je deze kan draaien, als het hierdoor niet beter wordt, ligt hier waarschijnlijk niet het probleem tenzij je ontsteking aan vervanging toe is.
lucht weger is ook een optie, net na je luchtfilterbox zit je luchtmeter, daar zit een stekker aan, als de motor loopt en je trekt deze eraf zou hij nog slechter moeten lopen,
als ie slechter loopt dan is deze kapot, zoniet en hij blijft lopen zo als hij normaal ook doet dan heb je dit ook uitgesloten.
als je wil dat andere mensen je beter kunnen helpen zou ik wel adviseren om je motorcode erbij te vermelden.
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
|