View Single Post
  #11  
Old 27-03-2009, 19:16
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Dat klinkt ook leuk, VNT is zeker iets wat me bezighoudt. Ik wilde het echter bij die T2/K14 houden vanwege de kosten, heb die toevallig nog liggen dus vandaar...

Zo'n VNT wordt iets prijziger neem ik aan? Daarnaast is het ook niet zeker of ik nog jaren met deze motor(en) blijf rijden. Ook TDI klinkt wel aantrekkelijk namelijk....


op marktplaats staan de gt1749vb voor 350 euro op marktplaats.
dit is nog net een grotere versie dan de gt1749v.

de vb zit standaard op de 150 pk pomp verstuiver en de v zit op de 130 pk pompverstuiver.

de v kan je geregeld op de sloop of marktplaats wel kopen voor een 200 euro.

even de radiale en vooral de axiale speling op het asje controleren en zo nodig kopen.

de turbo past zo op je kop, je moet dan alleen een andere downpijp en inlaatslang/pijp

je kunt de vnt bij stationair draaiende motor al laten draaien, en dan heb je bij 1200 toeren al 0.8 bar, dat is een stuk leuker dan de wastgate turbo die eerst veel gassen nodig heeft voor hij is opspoelt.

enigste nadeel van de vnt is dat het wat gevoeliger is,en bij een egt van 1000 graden fik je al aardig de schoepen weg.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote