bij deze was het tijd , om er een andere motor in te lepelen .
hele zomer met een motor gereden, die niet fijn liep en waarvan de stationair ( carb ) als hij maar wat kou voelde gelijk naar 3000 toeren liep ,
waardoor je dus de hele rit op de rem en met de koppeling speelde ..
was niet echt leuk , en hij was niet echt fel .
maar met wat overleg met Jeroen van Bolku , heb ik besloten om van een 1800 carb naar een 1600 injectie te gaan EG .
met wat extra aanpassingen .
oa :
afgedraaid vliegwiel
cat cams nokkenas .
spaghetti en Simons groep N uitlaat systeem ( 4-2-1 )
audi 5e gasklep .
green inleg filter .
v - maxx schroefset .
en door de fijne toerental buien , was dus ook de koppeling gaar , en beide remschijven voor helemaal op . ( in 1tje zelfs een scheur volgens jeroen )
safety first dus weg ermee .
met dit allen zijn we op de bank geweest bij speedcenter Geldermalsen
en het resultaat was 121pk met 167 nm bij 4700 rpm
genoeg geluld , pics .
oude motor :
nieuwe motor :
sta zondag ook op het paddock bij best of one in Assen
groeten