Hallo forummers,
Ik weet het, ik weet het...; er is al veel gezegd over eventueel verzekeren...
Ik ben toch niet tevreden met het 'search'-resultaat'...; het enige wat daar min of meer uit blijkt is:
-auto is een 'semi-oldtimer', als-ie ouder dan 20 jaar is;
-auto is een 'oldtimer', als-ie ouder dan 25 jaar is;
-bovenstaande verzekeringen zijn meestal alleen mogelijk als 2e auto;
-bovenstaande verzekeringen zijn meestal alleen mogelijk vanaf een leeftijd van 24 jaar en ouder.
(Deze thread is ook voor normale autoverzekeringen, overigens!)
Ik heb dan ook het volgende idee:
Om een mooi,
duidelijk overzicht te krijgen, vraag ik jullie allemaal de volgende gegevens in het topic te vermelden: (is voor iedereen handig, tòch?)
-type auto waar de verzekering voor geldt; (mèt het bouwjaar erbij èn is het je 1e of 2e auto?)
-de geboortejaar/ leeftijd van de eigenaar; (vergeet niet je eventuele no-claim korting/ aantal schadevrije jaren te vermelden!)
-wáár ben je verzekerd; (Reaal, Univé, ANWB, etc.)
-hóe ben je verzekerd; (WA, WA+ of All-Risk)
EN HET BELANGRIJKSTE
:
-wat betaal je hiervoor per maand? (of evt. per jaar)
*Als iedereen gewoon to-the-point en 'zo-volledig-mogelijk' is en verder geen opmerkingen op anderen maakt ofzo, kan dit een bruikbaar lijstje worden, zonder flauwekul! (belangrijke opmerkingen mogen/ moeten natuurlijk wel)
*Als je via je vader/ broer/ opa/ buurman etc. verzekerd bent, reageer dan gewoon NIET; dat geeft namelijk geen reëel beeld. Bedankt alvast!
*Gewoon alleen maar een
'LINK' naar een goedkope maatschappij, is ook welkom!
(uiteraard is dit topic alleen maar om een
indicatie te krijgen, wat een geschikte verzekering/ maatschappij voor jou is en kunnen er dus verder geen rechten aan worden ontleend...)
Ik trap zelf af en dat is dan meteen het 'goede' voorbeeld
![Wink](http://volksforum.com/forum/images/smilies/wink.gif)
:
-VW VENTO 2.0 GT '93; 1e, dagelijkse auto
-1970, dus ik ben 39 jaar; 75% no-claimkorting, 10 schadevrije jaren
-UNIVÉ, WA+
-ca. € 30,-/ maand
Opmerking: ik heb meerdere verzekeringen in één pakket, zodat de exacte prijs niet gegeven kan worden.
Dus: werk mee en kom maar op met jullie gegevens!