Een aantal kennen mij ondertussen al.
Ben natuurlijk Vw liefhebber en bezit zelf 2 Vw's een golf mk1 uit '83 en een golf mk1 Cabrio uit '87 die te koop staat.
Ik sleutel vaak samen met VWjeffrey(weinig tot niet actief op forum) of met me Tweelingbroer VWvincent (niet op forum).
Nu Vincent mijn GarageTopic heeft gezien en op zaterdagochtend 22 maart 2009 ook eindelijk zijn golf mk1 heeft gekocht ga ik voor hem een Topic bijhouden.
Aangezien ik ook vaak bezig ben om Jeffrey te helpen met zijn Luchtgekoelde T2A bus ga ik hier binnenkort ook nog een Topic over starten als we wat meer foto's hebben.
Het zijn allemaal geen grote projecten want we zijn tenslotte geen automonteurs en dit willen we houden zo want het is voor ons gewoon een Hobby.
Dus onze verzameling is:
- Golf mk1 Cabrio uit '87 kleur Geel TE KOOP KLIK HIER
- Golf mk1 1.1 uit '83 kleur Blauw GARAGE TOPIC KLIK HIER
- Golf mk1 1.1 uit '83 kleur LichtGrijs
- Golf mk2 1.3 uit '89 kleur Donkergrijs
- VW T2A bus 1.6 uit '70 kleur Wit
Dit was op de dag dat we de auto gingen bekijken.
De auto stond er toen zo bij, volgens de eigenaar had deze een jaar stil gestaan, dit was ook wel te zien aan de schimmel op alle rubbers rondom, dakraam en deurgrepen. De auto was zeer smerig, zachte bandjes en de auto starte niet.
Nadat we de auto bekeken hadden en met startkabels gestart te hebben vonden we het tijd voor een proefrit.
Mijn broer achter het stuur met op dat moment nog de eigenaar ernaast:
Na flink onderhandelen over de prijs hebben we de auto meegenomen.
De auto mankeerd het een en ander:
Motorisch:
Je moet continu op de Shoke rijden anders valt de auto uit.
Ook loopt het blok niet 100%.
Dit is natuurlijk het 1e waar we naar gaan kijken.
Optisch:
Dakraam lekt, smerig, mist hier en daar wat sierstrips, roestplekken e.d.
En of er nog meer aan mankeerd komen we binnenkort wel achter als we er echt mee gaan rijden.
Eenmaal thuis aangekomen met de auto, heeft vincent de golf eerst maar eens een zeeeer grondige schoonmaakbeurt gegeven.
Toen heb ik de mijne er gelijk naast gezet voor 2 foto's.
Ondertussen zijn gelijk de blauwe platen besteld, dit kon gewoon niet wachten. De plannen voor de rest is eerst de auto in orde maken.
De plannen daarna weet ik niet en vincent zelf volgens mij ook nog niet.
Zodra ik dit weet horen jullie meer.