Thread: 84-er GTI
View Single Post
Old 22-03-2009, 22:58
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict

Default 84-er GTI

Onlangs heb ik een golf mk2 GTI gekocht. Er zit nog wel wat werk aan. Zelf weet ik niet wat ik er mee ga doen. Lekker belastingvrij mee rijden, direkt verkopen of eerst wat opknappen en dan verkopen.
Voorlopig staat de golf geschorst te wachten. Deze golf is op 15 januari 1986 ingevoerd. De auto zelf is van 1984. Omdat bij het invoeren de datum niet duidelijk was, wordt deze automatich op 30 juni gezet. De auto zelf is echter ouder. Ik vond namelijk een boekje in de auto waarin de afleverdatum staat aan de eerste eigenaar. Dit was op 3 februari 1984. Eind januari stond de golf al klaar te wachten. Tenminste dat staat ook in dat boekje, net als het adres van die eerste eigenaar.

De auto staat al geruime tijd stil. Het motorblok zit ook vast. Zover ik nu kan zien, zit de eerste cylinder vast. Als ik tijd heb, dan haal ik de carter er onderweg om het eens beter te bekijken. Het kan ook nog wel iets anders zijn. Er zit een schuifdak in. Deze lekt waarschijnlijk, want een vorige eigenaar heeft deze met tape waterproof gemaakt. Helaas zitten er dikke bumpers op. Ik zou er graag dunne bumpers op willen, maar dat is van later zorg. Eerst de technische kant klaar hebben.
Deze auto heeft geen prioriteit, dus het zal allemaal nog wel even duren.
Ik hou jullie op de hoogte.

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote