UPDATE 21 maart 2009 (lente!):
interieur
Gisteren heb ik iets heel anders gedaan, namelijk de hele binnenkant uitgeruimd en uitgezogen.
Dat wil zeggen: heel grondig schoon gemaakt; anderhalf uur met de stofzuiger in de hand...
Waarom? Omdat ik dan de volgende grote stap kon doen: het interieur terug plaatsen!
Na de schoonmaak eerst de achtermat er weer in, vervolgens de achterpanelen gemonteerd en daarna de achterbank (waar dus de sigarettegaatjes zijn gerepareerd en nu wel twee afdekkapjes op de scharnieren zitten
![Wink](http://volksforum.com/forum/images/smilies/wink.gif)
)
Vervolgens zijn de vóórstoelen aan de beurt; gerepareerd en schoon gemaakt.
Natuurlijk zijn de geleiderails eerst gereinigd en vervolgens voorzien van een vers vetlaagje voor het betere glijwerk...
Ondanks dat ik geen tijd meer had voor de deurpanelen, zag het er weer goed uit!...
deurpanelen
...die heb ik dus vandaag maar gedaan, met hulp van Mirella, mijn vriendin
Ook hier geldt: zoals origineel, dus mèt folie achter de panelen.
Bij de demontage heb ik alle kunststof bevestigingsblokjes verwijderd, zodat ik het 'oude plastic' er redelijk heel af heb kunnen halen, zodat deze nog wel als MAL konden fungeren. (er zaten nl. voor de rest wel wat nutteloze gaten in)
Ik heb hiervoor stevige bouwfolie gebruikt en deze vast 'geplakt' met acrylaatkit.
vochtwerende folie, zoals het hoort; vast gezet met acrylaatkit
Daarna weer netjes de bevestigingsblokjes er doorheen gedrukt en vervolgens de panelen er weer op; spiegelbediening, spiegelhoek-afdekkappen, handgrepen en slingers er weer op.
(ik heb dus alleen een paar kleine gaatjes voor schroeven en speakerdraadjes in de nieuwe folie gemaakt)
Echter, twee dingen zijn nu niet meer zoals origineel:
ten eerste de aluminium 'custom'-deurslingers en ten tweede Golf III-deurpinnen, i.p.v. de originele 'paddestoelen', die ik echt tè lelijk vind!
Zie hier het resultaat:
tadaa! het eindresultaat mag er wel wezen, al zeg ik het zelf!
finshing touch...
Met de gerepareerde bekleding, een 'nieuwe' gatenvrije hoedenplank, een sportstuurtje mèt Fire and Ice-logo op de claxon èn 'tuning-raamslingers' is de binnenkant bijna klaar...
Bijna..., want ik heb bij
www.matten-online.nl een zwarte velours mattenset besteld, waarvan het randje in violet wordt omzoomd
Kost wat, maar dan heb je ook wat!
(zònder F and I-logo dus, want die zijn er nu wel genoeg...)
later weer meer! (...en laat je horen!)