UPDATE 19 maart 2009:
de andere kant...
Zoals gezegd, heb ik dinsdag ook rechts de lijsten zwart gemaakt.
Voordat ik daaraan begon, heb ik eerst een poging gewaagd om ook de rechter remklauw alvast te demonteren...
Dit ging nòg moeilijker dan de linker kant; de ene bout ging uiteindelijk wèl los (na drie keer inspuiten met kruipolie), maar de andere bout is helaas gebroken
Dat werd dus uitboren en opnieuw tappen.
Dit kostte dus wel weer extra veel tijd en moeite, maar het is gelukkig ook weer goed gekomen!
stabilisatorstang
Gisteren kwam ik thuis uit het werk en toen lag er een briefje in de brievenbus: "
Uw pakket is afgeleverd bij # 134"
Snel halen bij de buurman, dus!
Het bleek de aluminium stabilisatorstang te zijn, wat ik al hoopte...
Da's een mooi klusje voor de woensdag!
Na het grondig schoonmaken, eventjes goed bepalen hoe-en-waar hij gemonteerd moet gaan worden. Daarna de plaatsen afgetekend, voor het boren.
De 'stabi' wordt namelijk vast gezet met 8 verzinkte M6 inbus-bouten (daar ben ik gèk op!
)
Het op z'n plek krijgen van de moertjes (mèt tandringetjes!) aan de onderkant is al een kunst op zich, als je bedenkt dat de veerpoten aardig in de weg zitten...
(daar is nl. geen ruimte
voor een paar dikke vingers; alleen maar voor een smalle punttang...)
mooi glimmende stabilisatorstang met nieuwe inbusboutjes
hood
Toen dit klaar was, was er nog ff tijd (en zin) om de motorkap te verwisselen!
Er zitten wel wat lichte krassen op, die ik er hopelijk uit kan poetsen.
wéér een stap verder; nu is al het plaatwerk in kleur!
bumper
Nadat ik vandaag, donderdag, eerst de motorkapvergrendeling van het Golf-slotplaat en de 'oude' motorkap heb overgezet, is vandaag ook de G60-vóórbumper erop gegaan.
Deze moet nog wel gedeeltelijk in kleur worden gespoten, maar ik wilde ècht even zien, hoe het zal staan; zo alles bij elkaar.
hij lijkt hier erg laag, maar hij staat vlak voor een stoeprand...
Niet gek, hé?
Ik merk echt dat het lekker opschiet, als het weer maar mee zit!
De planning is, om morgen de binnenkant uit te zuigen en het Fire and Ice-interieur terug te plaatsen.
De Golf hoeft nu namelijk niet meer als onderdelen-voorraadschuur te fungeren...
Trouwens: Wil iemand nog een zilvergrijze motorkap zonder deuken??