UPDATE 16 maart 2009:
vervolg motorruimte
Door de schade en de lange stilstand is het één en ander wel wat roestig geworden.
Woensdag 11 maart heb ik dus de motorruimte aangepakt: deze is 'ontruimd', schoon gemaakt, gegrond en als laatste matzwart gespoten.
het gedeelte aan de luchtfilter-kant in de 'grond'
Na de motorruimte was ook de radiator-balk aan de beurt.
Nadat de staalborstel erover is geweest, gronden en spuiten.
... en alle roest is gelukkig weer weg!
Na deze klus konden het Jetta-front en de radiator-combinatie er ook weer op!
mooie bumper, hè?!
nieuw!
Ondertussen heb ik ook nog even nieuwe remschijven en -blokken voor de voorkant èn slotbouten aangeschaft; voor als de Estorils straks gaan glimmen en dus iets gewilder worden...
Er zit, als het goed is, ook nog een gepolijste, aluminium stabilisator aan te komen...
de linker zijde
Vanmiddag heb ik in 't zonnetje(!) de linker kant aangepakt.
Eerst het spatbord zo goed mogelijk vast gezet en daarna aan de portierzijde goed afgekit, zoals dat orgineel ook hoort
Daarna de onderzijde goed vast gezet en meteen getectyleerd, want de dorpellijst kwam er ook weer overheen.
Deze is vervolgens samen met de achter-wielrand ook netjes in de plasticprimer gezet en daarna matzwart gespoten.
(Alle zwarte, plastic delen
blijven straks dus mooi zwart!
; 'thanx' voor de tip, 'Jetta Racing')
Met het Fire and Ice-logo erin, ziet de linker kant er nu weer goed uit!
(Waarschijnlijk dus morgen hetzelfde verhaal aan de rechter zijde...
)
...mmmm!
en...
Zoals je ziet zijn de Volksforumstickers er wel weer vanaf gehaald; ik vond ze toch té opzichtig; ik kon er maar niet aan wennen...
Ik ben ook alvast bezig geweest met de linker remklauw en -schijf van de voorkant; de klauwbouten moesten ècht even in de kruipolie en de 'schijf-schroef' moest (uiteraard) uitgeboord worden
Ik heb trouwens nog wel een spuitbusje rood liggen voor de klauwen...
Later weer meer!
(P.S.: ik heb nog steeds geen 'booskijkert'...)