View Single Post
  #153  
Old 15-03-2009, 11:32
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

@Pedaalemmer: die heb ik nog. Weet nog niet of ik die ergens ga wegbouwen of dat hij over is.

De afgelopen weken weinig tijd gehad om aan de auto te werken.
De beschikbare werkruimte onder de auto is niet erg motiverend als je de volgende dag weer strak op je werk moet verschijnen :



Na het loshalen van ongeveer alle stekkers onder de motorkap, allerlei koelslangen, de ventilatormotor, het oliefilter enz. kon de lekke koelwaterbuis verwijderd worden. Gelijk zijn alle plastic koelwaterflenzen en bochten vervangen voor nieuwe en kon er weer opgebouwd worden.

De oude koelwaterbuis:



Naast het nieuwere type:



Bij het terugbouwen kwam ik onder de auto een scheurtje tegen in het T-stuk tussen koelwaterbuis, waterpomp en de oliekoeler. Hij lekte hier (nog) niet, maar om geen risico te nemen het dichtbouwen uitgesteld en met dank aan AD G60 een goede geregeld.






Nu kan alles van de week weer dichtgebouwd worden en is vrijwel het volledige koelsysteem vervangen op gebied van slangen, bochten, flenzen enz. Daarmee is de auto technisch dan weer in topstaat
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
Reply With Quote