@Pedaalemmer: die heb ik nog. Weet nog niet of ik die ergens ga wegbouwen of dat hij over is.
De afgelopen weken weinig tijd gehad om aan de auto te werken.
De beschikbare werkruimte onder de auto is niet erg motiverend als je de volgende dag weer strak op je werk moet verschijnen
:
Na het loshalen van ongeveer alle stekkers onder de motorkap, allerlei koelslangen, de ventilatormotor, het oliefilter enz. kon de lekke koelwaterbuis verwijderd worden. Gelijk zijn alle plastic koelwaterflenzen en bochten vervangen voor nieuwe en kon er weer opgebouwd worden.
De oude koelwaterbuis:
Naast het nieuwere type:
Bij het terugbouwen kwam ik onder de auto een scheurtje tegen in het T-stuk tussen koelwaterbuis, waterpomp en de oliekoeler. Hij lekte hier (nog) niet, maar om geen risico te nemen het dichtbouwen uitgesteld en met dank aan AD G60 een goede geregeld.
Nu kan alles van de week weer dichtgebouwd worden en is vrijwel het volledige koelsysteem vervangen op gebied van slangen, bochten, flenzen enz. Daarmee is de auto technisch dan weer in topstaat