View Single Post
  #24  
Old 25-02-2009, 17:20
maikel's Avatar
maikel maikel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Ontstekingstiming vroeger zetten met een stroomverdeler zonder vervroeging; ik rij al tijden rond zonder verstelbarevervroeging, de ontsteking staat std. op 15 graden voor BDP. Stationairloop is nog steeds soepel, enige is dat het een beetje ploft in de uitlaat als ik vanuit hoge toeren afrem op de motor.


Ben het wel met je eens dat jouw manier netter is. De ontstekingscomputer zit er toch al bij een KR, dan kan je die ook beter gebruiken


Dat kan ook wel, maar dan moet je voor het goed zijn eigenlijk je halgever veranderen. Nu is de opening in je schijf, of te wel je ontstekings punt niet gelijk aan het passeren van de rotor op een contact punt in de verdelerkap.
Als je nu de schijf een paar tanden verzet kun je hem std op 20-30 graden voorontsteking zetten.
Dit zal een positief resultaat hebben op het vermogen/koppel, echter zal de auto moeilijker starten.
Zoals jij het doet lever je vermogen in.
Reply With Quote