@Fire & Ice Koekie:
De GTI van Dr.Golf heeft verlagingsveren; vóór 6cm, achter 4cm naar beneden!
UPDATE 24-2-2009:
passagiersstoel
Afgelopen zondag heb ik de tweede stoel er ook uit gehaald.
Deze stoel was nog wel heel, maar nogal vuil op het zitvlak.
Dit heb ik schoon gemaakt met vloeibaar wasmiddel, warm water en flink boenen met een washandje.
Het hele interieur is nu dus keurig en staat op de logeerkamer te wachten.
LC4V
Vorige week heb ik twee grille-lijsten gekocht; één voor de Vento en één voor de Golf, waar dus een Jetta-front op komt.
Dat lijstje is natuurlijk gespoten in 'dark violet pearl'; oh-oh-oh, wat is het toch een mooie kleur!
Gisteren heb ik hem in de reeds gespoten grille 'geklikt'
Vandaag was het slotplaatframe aan de beurt.
Het ding heeft waarschijnlijk lang in een tuin o.i.d. gelegen, want er zat nogal wat roest op.
Dit heb ik verwijderd met een staalborstel op de boormachine.
Zeker een uur zitten schuren...
De slotplaat (=zichtdeel) heb ik glans-zwart gespoten, de rest matzwart; daar zie je toch vrijwel niks van! De roest is i.i.g. nu verdwenen!
slotplaat hier in de grondverf en de rest mat-zwart gespoten
vóórbumper
Terwijl de slotplaat droogt, ben ik verder gegaan met de vóórbumper.
Zondag had ik hem al voorzien van de twee uitsparingen voor de Hella mist-pitten.
Daarna een laagje kunstofprimer en matzwart op de reliëf-laag gespoten; zodat het kunstof niet meer grijs uitslaat. Meteen de nieuwe witte knippers erin gezet.
De spoilerlip heeft uiteraard dezelfde behandeling ondergaan, nadat-ie was gedemonteerd.
Het gekleurde deel had ik ook al netjes geschuurd en ontvet voor een nieuwe grondlaag.
Deze grondlaag is er vandaag op gekomen. Lekker veel afplakwerk vooraf
De paarse- en blanke lak komen later wel; ik laat eerst die grondlaag lekker uitharden.
grondverf op de bumper met de nieuwe mistlampuitsparingen
Al met al een stukje opgeschoten dus! Natuurlijk kon ik het niet laten, om het spul even op de auto te hangen, om te kijken hoe het staat!
ff voor de 'look' erop gehangen
PS:
Bonrath-verhaal:
Ik had een
Bonrath éénarmwisser 'voor wênig' op het net gekocht.
Helaas was het geen echte, bleek toen het pakketje aankwam...
Wel alles nieuw en in een Bonrath-doos(!) met (gekopieëerde) gebruiksaanwijzing, maar het was gewoon een afgezaagde en aangepaste imitatie-wissermechanisme 'made in France'
PURE NEP, DUS!
Gelukkig had ik de verkoper zijn telefoonnummer èn adres nog, dus heb ik mijn geld inmidels terug, na een boos belletje en wel eerst terugsturen. Poeh-hé! Gelukkig!
Aan iedereen:
nooit iets kopen bij (A)Lex uit Rozenburg (ZH); zwendelaar!
Later weer meer...