View Single Post
  #4  
Old 21-02-2009, 17:31
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik wil jouw brandstofpomp wel testen, maar dan moet je een keer met de auto bij mij langs komen in Beuningen, dan weet je daarna of hij echt versleten is.

Ik weet zeker dat de desbetreffende garage deze indicatie heeft gemaakt op het gevoel en niet door het meten. De enige manier waarop dit normaal gemeten kan worden is door de pomp op de testbank te bouwen. Als ze dat hebben gedaan heb ik niets gezegd.

Ik heb zelf aparatuur gemaakt om de interne pompdruk uit te meten als de pomp gemonteerd is. Ik weet ook wat voor waarden hij moet hebben en kan hem nog een behoorlijk stuk nastellen (lap middel op een versleten pomp)

Wat ik denk dat jouw probleem kan zijn is dat het brandstof circuit ergens lekt en dat de pomp langzaam leeg loopt. Dit is een veel voorkomend probleem.

Het volgende kan je hier aan doen:

Controleer alle leidingen op droogte scheuren. Mijn voorkeur geniet het om ze allemaal te vervangen door nieuwe Gates slangen. (aanvoer 8mm en retour 6mm) Overal nieuwe klemmetjes op.

Brandstof filter controleren of deze vast zit. En ook direct even het filter ontluchten en het water af laten lopen. Aan de onderkant zit een dop. Die los draaien tot er diesel uit komt. (eerst komt er misschien water als er vocht in de tank zit)

Controleer alle banjo aansluitingen op de pomp en vervang eventueel de 12mm koperen ringen.

Mocht je er niet uit komen weet je me te vinden.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote