![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
11-02-2009, 22:29
|
![joostvw's Avatar](image.php?u=7696&dateline=1273769307) |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
pierburg weg, maar welk blok dan?
zoals de titel al zegt, ik ben mn pierburg beu.
mijn Golf II 1.6 AUT uit '84 loopt niet lekker en verschrikkelijk onzuinig.
ik rijd 1 op 8 nu. hij zou met goede afstelling wel 1 op 10 moeten halen maar vind ik eigenlijk nog steeds niet echt zuinig. ik wil mijn golfje weer betrouwbaar maken (om mee richting zwitserland te karren voor de wintersport) en hoefd niet heel snel te worden maar wil geen top van 140 ofzo, zou graag tegen de 180 aanzitten net als nu.
de opties:
-een Weber erop, zodat ie lekker en snel loopt. mara kost ongeveer 450 en alles wat er nog bij komt. en loopt ie niks zuiniger op
-een ander blok:
bijv. een 1.6 Tdiesel (zuinig).
Maar kheb een automaat met 3 versnellingen en wil hem graag automaat laten. Ik ben bang dat een 1.6 diesel hiermee kapot loopt omdat hij hiermee veel meer toeren zal draaien dan dat hij aankan.
mijn vraag is: klopt dit?
welke andere (benzine of diesel) blokken passen er allemaal op mijn AUT. 3bak?
en ik heb ook ergens op internet gezien dat er sommige VW's met automaatbak met 4 versnellingen zijn geleverd. is deze ook in mijn oude golfje te hangen? en op welke blokken past dit?
want ik weet dat de golf 3 met een 1.9TDI motor is geleverd met automaat 4bak en dacht zelfs 110 PK. waar ik dan wel tevreden mee ben
moet ik veel aanpassen om dit golf 3 blok in mijn golfje te lepelen? en zijn deze nog wel te vinden? dit lijkt mij eignelijk hte beste plan, maar weet niet of het mogelijk is.
moet er ff bij vermelden dat mijn
auto in oktober al oldtimer word en het dan heel interessant is om er een diesel in te hangen omdat ik dan niet met torenhoge wegenbelasting opgescheept zit.
oh ja en tot slot: wat voor RDW keuring moet hij ondergaan en wat zijn de kosten daarvan als ik dat laatst genoemde blok erin wil hangen?
ik hoor graag hoe jullie hierover denken.
p.s. ik maakte net dit topic maar per ongelijk om mijn broers account, kan iemand deze verwijderen? heb er nu maar -- ingezet want kreeg hem niet verwijderd.