View Single Post
  #29  
Old 10-02-2009, 18:41
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Blom
In regel kan je er van uit gaan, dat inderdaad hoe hoger je compressie des te hoger je topvermogen. Alleen je zit ook met de flowrate van de motor, al zet je een eaton op een g60 motor met een hoge compressieverhouding. Ik denk dat je dat die 250pk niet gaat halen, tenzei je de rest van de motor ook optimaliseert (cilinderkop, nokkenassen, kleppen, spruitstuk etc, het liefste meer kleppen)

Wat voor motor wil je gaan gebruiken?


nee maar ik bedoelde de g60 even als voorbeeld, omdat veel mensen de eaton op een standaard g60 blok bouwen en dan word er al snel gezegt dat het niks is en met wat aanpassingen komt hij net aan de 200 pk, maar met een compressor met minder opbrengst en dan ook nog zon lage verhouding lijkt mij dit logisch...

ik wil 100% zeker een 16v gebruiken, ik kan de boel natuurlijk flowen dit komt altijd ten goede, of ik laat het flowen op een bank.

of het een 1800 ,1900 of 2l word is niet bekend, punt is wel dat als je een 1.8 met eerste overmaat gebruikt je met de eaton,naar mijn idee, sneller effect heb dan met een 2l omdat de verbrandingsruimte dan ook weer groter word.

ik ben me bewust dat hoe beter de flow en de vulling hoe beter de prestatie's en hoe slechter de flow hoe hoger de druk in het inlaat spruitstuk ook weer word, maar echter niet hoger in de verbrandingskamer.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote