![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
07-02-2009, 20:04
|
Forum Newbee
|
|
|
|
GROOT probleem met klokwerk Golf 3
Hey daar.
Ik ben linda en ben al 3 jaar trotse bezitter van een mooie golf 3 ( 1992 ).
Sinds een week heb ik echt een onwijs probleem met het klokwerk en zit ik inmiddels aardig met mn handen in het haar.
Het verhaal:
Ik was bezig om ( naar ik dacht ) een handsfree set uit te bouwen tot bleek dat ik op een alarm instalatie stuitte die al reeds onklaar was gemaakt bij de dealer vandaan.
Om bij de bedrading te kunnen heb ik het hele dashboard los gehaald en ook mijn km teller klok los geklikt en er uit gehaald..... so far so good.
Alarm kastje wilde ik uit bouwen maar bleek helemaal standaard in mn kabelboom te zitten dus was geen optie. alleen de twee stekkers los geklikt en kastje verwijderd..... Tja had ik niet moeten doen geloof ik.
Klokwerk weer terug aan gesloten en sinds dien grote problemen!!!
Er staat stroom op, de klok loopt ( geen toerenteller op deze golf ) maar hij geef de snelheid niet meer aan evenals de hoeveel heid bezine, temparatuur en de gereden kilometers.
Ik dacht dus dat het aan dat kastje lag dus alles weer terug gebouwd maar helaas nog steeds deed mn klokwerk het niet!
Vervolgends alles na gelopen, zekeringen vervangen, Relais vervangen ( zoemde behoorlijk als je het licht aan zette ) alle aansluitingen na gelopen en er zit niks los. Nieuw klokwerk geprobeerd omdat wellicht printplaat stuk kon zijn maar ook dat maakte niet uit.
Auto naar de dealer gebracht aan de computer gehangen en die konden niks vinden waardoor het klokwerk niet zou werken. dus helaas onverrichte zaken weer naar huis.
Ik mag dan wel een vrouw zijn maar ik heb veel verstand van mijn golf en sleutel er zelf ook aan en ik moet zeggen ik ben nu echt door mijn opties heen wat het probleem zou kunnen zijn. sterker nog zit gewoon met mn handen in het haar. Ik ben al naarstig op zoek naar een elektrisch schema om te kijken of er wellicht een zwevende zekering in zit die misschien kapot is ... tot dusver nog niks gevonden.
Is er wellicht IEMAND die dit probleem herkend of heeft mee gemaakt en weet waar het wel aan ligt??
Mijn dank namens mij en mn beauty op vier wielen zou erg groot zijn.
Liefs linda
|