Hallo mensen
Ik zal me even kort voorstellen, voordat ik over de Golf ga praten.
Ik heb Chris Dreessen, 18 jaar jong en doe dit jaar eindexamen Havo
Ik ben eigenlijk rond mijn 16e besmet geraakt met het Golf II virus toen een vriend van me een Golf II GTD had.
Een auto waar toen heel veel aan gedaan was, met "subtiel en clean" als motto.
Hijzelf rijdt nu in een Golf II GL 1.6 uit 1989.
Dit motto heb ik in de loop van de tijd overgenomen, en toen ik tegen een Golf aanliep hier in de buurt, kon ik het niet laten om even te gaan kijken.
De auto was niet gekeurd, en had hier en daar toch wat minpuntjes, maar goed, ik zag de schoonheid van de auto en besloot 'm te kopen.
Het is een Golf II 1.8 U9 van 21 juni 1990.
10 januari 2009:
De auto vroeg in de morgen opgehaald in een naastgelegen. Zo kwam ik ermee thuis:
Toen de sneeuw zo goed als weg was de auto even afgespoten en een lijstje opgemaakt:
- De verstraler in de grill is kapot,
- Glaasjes van de kentekenverlichting zijn kapot,
- Dashboard lampjes kapot,
- Tussendemper lek,
- De pakking van de kleppendeksel is niet meer 100%,
- De verwarming doet het alleen nog maar op de hoogste stand,
- De einddemper is oerlelijk,
- De achterlichten vind ik niet mooi,
- en nog wat dingen.
14 januari 2009:
Via de zaak wat onderdelen besteld:
- Oliefilter
- Luchtfilter
- V-snaar
- Distributieriem met rollen
- Kleppendekselpakking
- Bougies
- Rotor
- Verdelerkap
- Dashboard lampjes
- Achter ruitenwisser
17 januari 2009:
De bestelde onderdelen gemonteerd en meteen de auto in zijn geheel nagekeken.
De tussendemper is niet meer te repareren, dus moet nieuw besteld worden. Dan ook maar meteen een nieuwe einddemper bestellen.
Ook erachter gekomen dat de wiellagers achter wat speling hebben, maar dit is met wat vet gelukkig verholpen. Verder zag de auto er super uit! Mooie schijven en rondom vrij nieuwe remblokken.
Vriend van me had nog originele achterlichten liggen, dus deze had ik ook meteen gemonteerd. En de ruitenwisser platgelegd en een andere kentekenplaathouder gemonteerd.
Zo stond de Golf er de dag erna bij:
20 januari 2009:
Tussendemper nieuw besteld, meteen ook maar alle rubbers, klemmen en de buis naar voren erbij gepakt. Erna naar Heuts gereden voor een einddemper, en ben uitgekomen op een prachtige Remus sporteinddemper. Eigenlijk het mooiste model voor een Golf II vind ik.
21 januari 2009:
Er maar eens mee naar de keuring gereden, na 3 maanden wordt het toch wel tijd, liever een afkeur (gratis) dan een boete voor het niet keuren. De glaasjes van de kentekenverlichting zijn nog kapot, het glas van de verstraler is nog kapot en de demper is ook nog lek.
Gelukkig dat het een kennis van ons is, hij had de auto goedgekeurd, met de intentie de uitlaat eventjes te kitten als ik een steekproef zou krijgen. Prima geregeld dus
22 januari 2009:
Vandaag had ik de uitlaat vernieuwd. En het was geen pretje.. De Remus heeft een veel scherpere bocht naar de tussendemper toe dan de vorige uitlaat, dus paste het geheel niet. Gelukkig zit de uitlaat er nu onder, en niet onder spanning
Zo ziet het eindresultaat er uit:
Dat is de status van de Golf tot nu toe.
De plannen die ik er nog voor heb zijn de onderstaande:
- G60 bumpers
- Verlagen
- Ramen tinten
- Heldere koplampen (verstralers zijn besteld)
- Zwart-rode achterlichten
- Ander stuur
- Pioneer DEH-50UB (besteld)
- Speakers, sub en versterker kopen (waarschijnlijk Hifonics)
- Nieuwe voorruit (deze heeft een scheur van een paar decimeter)
- En vast nog wat spullen die ik vergeten ben erbij te zetten..
Maar het voornaamste bij de Golf is om alles strak te maken, en niet al te veel poespas of tüpperware. Strak en clean.
En omdat ik alleen een zaterdag baantje heb, zal het allemaal niet zo snel vorderen.
Maargoed, alvast bedankt voor het kijken