UPDATE
Zoals beloofd, weer even een update!
Gisteren was het koud, maar wel droog. Ik had dus besloten maar eens wat te gaan demonteren!
zó stond-ie erbij vóór de demontage
Nette spatbordschermen en motorkap heb ik al in de juiste kleur liggen, dus de witte schermen konden er als eerste vanaf.
Bovendien zijn de randjes niet van het juiste type, dus: weg ermee!
Na een dag knutselen is dìt het resultaat:
- het is nu één draden-warboel; één van de vorige eigenaren heeft flink zitten klungelen met de bedrading richting de koplampen en dergelijke. Er zitten nogal wat kroonsteentjes en niet geïsoleerde verbindingen...
Dat wordt nog wel ff uitzoeken
Overtallige 'spaghetti', zoals oude speakerdraden en draden van een ooit aanwezige antenne, zijn meteen verwijderd.
Ik kwam er wel achter, dat er een composetje van
MacAudio in zit, met de tweeters in het dashboard. Of het ook nog werkt, zie ik nog wel...
- het koelsysteem is nog een verrassing, maar er zat zowieso vrijwel geen vloeistof in, de radiator-nippel van de retourleiding naar het tankje is afgebroken en één van de ophangpunten van de radiator is niet eens aanwezig
- de achterbank en de vier bekleedde panelen zijn eruit gehaald en liggen nu ook 'lekker' èn veilig binnen; zodoende kan ik tzt het sigarette-brandgaatje even fixen en het geheel mss nog wat reinigen.
- de spatborden zaten eigenlijk alleen maar los-vast. Na de demontage ervan, heb ik meteen wat kit weg gehaald, waar straks de andere spatborden tegen de carroserie worden 'gebout'. Na de montage dáárvan, spuit ik er uiteraard weer een nieuwe laag tectyl oid tegenaan.
Het spul zat met allerlei boujes vast
; ik heb zoveel mogelijk VW-boutjes bewaard.
Het onderschot, wat nu rood is, heb ik nog nodig en moet ik uiteraard wat opknappen; die wordt gewoon matzwart gespoten. (Deze verdwijnt toch min of meer achter de bumper/ spoiler) Dit spuiten geldt ook voor alle roestige delen van het chassis: zeg maar op en rond de kokerbalken.
De zilvergrijze motorkap blijft er nog wel eventjes op, om het één en ander tegen de regen te beschermen.
- als laatste heb ik de rotzooi, wat los achterin lag, een beetje uitgezocht; echt veel zat er niet bij; de oude, lekke radiator, wat slangenwerk, een thuiskomertje en, jawel: een VW-kriksetje, deze keer eens compleet!
Ik heb nu meteen weer wat 'opslagruimte' voor o.a. de vóórbumper, wielkuipen, dorpelbeschermers. Om het er een béétje fatsoenlijk uit te laten zien, ligt de 'nieuwe' hoedenplank erboven en hangt de Sebring-uitlaat er (min of meer) onder!
Al met al heb ik nu wat onderdelen over, die gratis zijn af te halen door forumleden
o.a. de spatborden, randjes en bumper eraf gehaald
De motor heb ik aan het einde van de dag nog even aan de praat gebracht met een eigen accu, want de accu die er nu in zit is dood...
Hij liep, maar af en toe op drie pitten; maar goed, hij startte dus nog steeds
Om een uur of vier stond-ie er uiteindelijk zó bij:
16:00 uur; tijd om te stoppen!
Van achteren gezien, lijkt er niks aan de hand...
(Ja, ik weet het, een verlaging is nodig
)
mede door de zwarte tape over de rode bumper , lijkt het alsof er gewoon een auto geparkeerd staat
later meer...