View Single Post
Old 14-01-2009, 16:27
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by T-bo
De Gti van op de folder is een pré-productiemodel.
De Gti's die daadwerkelijk verkocht zijn geweest hebben nooit het achterpaneel als een swallowtail gehad.
Op de foto afgaand lijkt ie me origineel.

Korrekt!

Met zwaluwstaart hadden alleen maar de prototypes van de GTI die o.a. op de IAA te Frankfurt am Main in september 1975 werden gepresenteerd. De productiemodellen van de GTI, geproduceerd vanaf juni 1976, hadden al `n later achterpaneel zonder de zwaluwstaart uitsparing.

Maar een vraag van mij, de auto op die foto, heb je die gekocht cq ga je die misschien kopen? Dan heb je die hier tussen gevonden? En dus deze adv.:

6.1.2009 Golf 1 GTI, Baujahr 12.1976, Marsrot,120.000km, Motorschaden,Karosserie Zustand 3, Kein Tüv, Stillgelegt im Dezember 2002,steht seitdem in der Garage.Fahrzeug ist im Originalzustand. Auto wurde vorgestellt in der Motor Klassik 10/1999.Gegen Höchstgebot zu verkaufen
?

Origineler kun je niet vinden, de verkoper is iemand van de "Original Golf 1-IG", en er stond idd. een reportage over die auto in de "Motor Klassik" van okt. `99, ik heb dat blad, en ik heb deze auto ook i.r.l. gezien op het allereerste "Original Golf 1 Treffen" te Wolfsburg in juli 1999.

Let wel op, omdat die auto van december 1976 is, is `t al geen "echte" 76er meer, want modeljaar `77 ging al in met ingang van augustus 1976. Er zouden toch nogal wat verschillen in detail zijn met "echte" 76ers (gemaakt tot juli 1976), er stond ooit `n reportage in de VW-Scene hierover in juni 1996, ter gelegenheid van 20 jaar GTI, toendertijd dus, die reportage ging over iemand wat `n echte `76er had weten te bemachtigen en naderhand had gerestaureerd, naast deze 76er had diegene zich nog `n exemplaar uit het modeljaar 1977 gekocht voor de onderdelen, zodoende kwam dat allemaal aan `t licht.

Maar btw boeie dat de auto op die foto geen "echte" 76er maar al van de `77er jaargang is, `t belangrijkste is dus dat `t `n vroege échte GTI is! GTI´s van de modeljaargang 1977 zijn inmiddels al `n rariteit, wil zwijgen over `n GTI van modeljaargang 1976 die in feite maar 1 maand geproduceerd zijn!
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote