View Single Post
Old 12-01-2009, 23:03
neef_m neef_m is offline
VW Addict

Default Golf 2 GTI Edition One - VR6 ombouw

hallo allemaal,

aangezien er aardig wat gaat gebeuren met mijn mk2 dacht ik, ik maak maar gelijk een project'je aan

heb een maand of 2 geleden een golf mk2 gti 8v opgehaald, er zat behoorlijk wat werk aan maar daar was de prijs ook naar.

toen ik opzoek ging naar een golf moest het een gti worden, liefst in het paars en liefst met een schuifdakje erin. zat toevallig deze op marktplaatst staan en gelijk in de auto gesprongen om te gaan kijken, zag al dat er wat werk aan zat maar daar keek ik even door heen, het leek mij een goede basis.

het ergste is de schade die links achter zit, dus gelijk maar even langs de spuiter gereden, even overlegt en eigenlijk gelijk al tot de conclusie gekomen dat we beter de hele auto kunnen overspuiten, omdat vooral op de linker kant wat lelijke roest plekjes zitten en albert heijn deukjes, verder ook een deukje en een lelijke kras in het dak.

2 februari gaat hij dus naar de spuiter, en tot die tijd ben ik druk bezig met mooi frisse spulletjes verzamelen en ga aankomend weekend beginnen met het demonteren van de auto.

kwam er een tijdje terug nog wel even achter dat het achter mijn rechter helemaal zeik nat was, ik dacht als eerst dat het vanaf het deurpaneel kwam, maar later bleek dat het bij de afwatering bij het rechter voorscherm vandaan kwam. dus het hele interieur eruit gehaald en alles laten drogen, uiteraard gelijk even de hele bodem netjes schoon gemaakt, en gelijk de blauwe vloerbedekking ontdaan van 18 jaar vuil, en gelijk alle audio kabels netjes onder het tapijt gelegd.

nog even wat specs en plannen met de auto en dan hebben we wel weer genoeg gelult

vw golf mk2 gti 8v
bouwjaar 1990
helaas geen orginele nederland, ingevoerd in 99 geloof ik.
km. stand bij aankoop ongeveer 174.000
edition one uitvoering
donker paars geloof dat ze dat dark burgundy noemen??
edition interieur, wat nog vrij netjes is
schuifdakje erin
koplamp hoogte verstelling
sjonnie sportstuur
g60 bumpers/lijsten
siglachrome ruiten achter

wat zijn de plannen:

compleet overspuiten - afspraak gemaakt
nieuwe achterbumper
nieuwe dorpel lijsten
nieuwe deurlijsten ( linker al binnen )
nieuwe linker achter wiel rand ( binnen )
dubbele koplampen grill met rode rand ( in aanbouw )
dikke achterwisser ( binnen )
enkele bonrath wisser ( binnen )
witte knippers voor ( van de week even ophalen )
luxe kenteken platen ( al gemonteerd )
nieuwe achterklep ( binnen )
xenon ( gemonteerd )
linker gordel vervangen ( gedaan )
heel veel afdekkapjes e.d vervangen/gemonteerd
alle sloten vervangen ( gedaan )
mistlampen ( zaten erin, stonden vol met water, dus weer netjes aan het maken )
g60 sebring wielen ( binnen, van de week aan beginnen voor nieuwe lak )
g60 voorremmen ( binnen, even revisie setjes voor de klauwen bestellen )
standaard onderhoud, zoals tandriem, olie, koel/rem vloeistof e.d.
pookknop "golfbal" ( van de week even ophalen )
powerlifts voor de motorkap ( gemonteerd )
alarm inbouwen
andere versnellingsbak scoren en zelf reviseren
schroefset ( komt van het voorjaar, als de sebrings eronder gaan )

ok genoeg getypt, nu wat foto's, zijn wel al oudere foto's, de auto staat nu op 14 inch staal met winterbanden, en er zit een sjonnie embleemloze gril in met enkele koplampen die er heel snel weer uit gaat.

hier duidelijk de schade te zien, is binnekort weer helemaal strak

interieur moet nodig schoongemaakt worden, word gedaan zodra hij terug is van de spuiter en weer inelkaar staat.

zal binnekort even goede foto's maken, en updates maken van de onderdelen e.d. die ik binnen krijg. zo en nu eerst een biertje en een sigaret roken, heb pijn in me vingers van al dat typen
Reply With Quote