11-01-2009, 01:10
|
Forum regular
|
|
Join Date: Mar 2007
Posts: 92
|
|
Ik lees hier overal dat mensen zeggen dat een V-Maxx set nog enigzins comfortabel is... En Supersport zou nog harder zijn, las ik ook een paar posts terug..
Misschien ligt het aan mij, maar mijn V-Maxx schroefset is toch echt spijkerhard.... Als dit comfortabel is, weet ik nu zeker dat ik nooit aan een Supersport setje zou beginnen..
Ik dacht dat het lag aan het feit dat ik het onder een mk2 1.3 CL had geprikt, op -7 cm rondom. Dat ging serieus leuk door de bochten.. Vriend van mij met zijn M3 kon me op rotondes nie bij houden -) Dat ging echt als een kart.. En dan niet al te veel vermogen met bandjes die nog best plakten, kon ik volgas de bocht in en om.. Dat ging echt haaks de hoek om.. -)
Maar goed, die golf begaf het en daarvoor heb ik nu een mk3 GTi (2.0 8v) voor in de plaats.. Schroefset over gezet (pas allemaal een op een) en wat omhoog geschroefd. Ik denk dat ie nu rondom op -5 staat..
Die CL weegt 833 op kenteken.. die mk3 1047.. Ik voel absoluut verschil in weg gedrag, je voelt het gewichts verschil echt in je voordeel werken. Ik kocht hem op orginele pootjes en dat reed eigenlijk best aardig, het viel mij heel erg mee hoe hij op de weg lag, zeker nu met deze temperaturen..
Nu hij op de V-Maxx set staat is hij nog steeds spijkerhard, maar dat ben ik gewend.. De auto reageert alleen wat lekkerder.. Ben benieuwd wat het gaat worden als het wat warmer gaat worden -)
__________________
Current VW:
Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition
Previous owned VW's:
Golf mk2 1.3 CL
Golf mk3 VR6
Corrado G60
Golf mk4 TDi
Golf mk2 GTi 16v
|