08-01-2009, 17:33
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
|
|
Interessant!
De standaarduitvoering met de grote motor met een enkele teller in ´t dash! Ik wist ervan, had hierover al gelezen aan `t begin in een van die vraagbaken van Kluwers, maar nog niet eerder in `t echt gezien, nu dus wel.
Is geloof ik alleen maar `t eerste modeljaar (tot juli 1975) zo geleverd worden, daarna had de standaarduitvoering met de grote motor ook twee tellers, net zoals de LS, en de L (zonder "S" dus, "S" staat voor Golf met 1500/1600) met de kleine 1100cc blok.
Hoewel de datum 1e toelating 10-09-1975 is, vermoed ik dat deze auto uit de adv. toch nog uit `t eerste modeljaar stamt, aan `t luchtfilterhuis, gemonteerd aan `t rechter binnenscherm nl. te zien is `t in tegenstelling tot wat in de advertentie staat (1600) nog `n 1500 (code FH) blok die tot de zomer van `75 werd gemonteerd. Bij de 1600 blokken (code FP) vanaf augustus 1975 werd ongeveer zo´n luchtfilterhuis boven de cilinderkop gemonteerd als bij de latere 1500 (JB) vanaf augustus `77.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...
|
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|