View Single Post
  #2  
Old 03-01-2009, 17:45
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by sleutelmichel
Hoi en goedemiddag,

Mijn naam is Michel, en heb al vaak op jullie forum rondgekeken en al veel tips van dit forum gehaald.


Nu heb ik vandaag even een dagje gesleuteld aan een Golf II 1.3 HK motor uit 1985. Ik moest een koppakking vervangen en de v-bak achteruitrijsensor.
Op zich is de klus prima gelukt, koppaking zit er prima op en de achteruitrijlichten doen/deden het weer.

Omdat alle vbak olie eruit loopt als je de sensor eruit draait moest er natuurlijk nieuwe bakolie in. Daartoe heb ik aan de voorkant de schroef met de kruiskop eruit gedraaid. Erin draaien ging echter redelijk zwaar, en de laatste paar windingen erg zwaar. natuurlijk ook superdom van mijzelf om door te draaien .

Nu blijft de bak half in de achteruit staan, ook als de pook in vrij staat. Verder gaat schakelen erg moeizaam en komt hij slechts met veel kabaal vooruit in de 1e versnelling (heb maar 10 meter gereden).

Ik ben bang dat ik een asje of iets dergelijks in de bak aan de kant gedrukt heb of zelfs stukgedrukt heb.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!



Ben je zeker dat je de vuldop eruit geschroeft hebt en niet 1 van de afstelstangetjes voor je bak?

Heb ooit eens het zelfde probleem gehad bij iemand.

Had zijn olie vervangen maar ipv de vulschroef eruit te draaien had hij een afstelschroef eruit gehaald en deze er helemaal ingedraaid waardoor de schakelstangetjes binnen in de bak niet meer optimaal stonden.
(zijn denk ik 3 schroefjes naast elkaar maar ben niet helemaal zeker)

vuldop is normaal met een grote imbus als ik het goed voor heb.

Mss je bak opnieuw laten afstellen?


grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote