View Single Post
Old 29-12-2008, 20:21
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Default accu leeg, wat nu?

Hallo,

Ik begin maar ff met voorstellen, Ik ben Gino en komt uit een klein dorpje in Zuid-Limbrug. Zaterdag heb ik mijn eerste auto gekocht, natuurlijk een VW Golf 2 Madison uitvoering 1.6 uit 1990. Nou. Hij was nog niet verzekerd i.v.m feestdagen. Maar vandaag was dus de dag. Hij starte vrij moeilijk. accu was vrij zwak bij de eerste start. even 2 seconde gewacht nog eens probeert en hij liep. Naar tank station gereden. Het was dus al laat en ik had mijn lichten aan gedaan. Maar het licht ging de hele tijd zo zwak branden. Zelfde als je een brommer hebt zonder accu die dan stationair draait. En als ik gas geef bleef hij het dus gewoon doen, het licht ging niet veler branden of niks. Nou ik dacht hij heeft een tijdje gestaan accu ver leeg zal dan wel naar een stukje rijden weer beetje opgeladen zijn, getankt, en motor startte direct. de startmotor draaide wel niet echt hard. Maar hij sprong toch aan. Toen begonnen met rijden, Zon 15 km. Vuurwerk opgehaald. licht uit en alles wat normaal blijft branden. Kom terug en ja wel hoor. Startmotor wou niet eens meer draaien. Lampen ging super zwak branden. Dan sta je daar. Mijn vader maar even gebeld gelukkig nog een accu van een opel astra daar staan. Hij die komen brengen, er in gezet en hij liep weer. Maar hij blijft nog altijd gewoon met het licht zo haperen. En als ik gas geeft gaat het ook niet weg. Mijn vader dacht eens aan een massa probleem dat ga ik dus morgen even allemaal na kijken. Zouden jullie misschien weten wat dit kan zijn? En is het normaal als je het contact slot uit hebt dat het remlicht het nog doet? Want er is namelijk van alles aan gebeunt. hoop op een reactie.

edit; Toen de motor liep heb ik even op de accu polen gemeten en daar had ik iets van 14.58 volt, dus ik denk dat de dynamo goed is.

Groeten Gino
Reply With Quote