View Single Post
Old 28-12-2008, 18:11
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Default 86er Golf retro cruiser project.

Afgelopen week weer iets leuks gehaald voor erbij.
Door de komst van de kleine die we sinds kort hebben zal het allemaal wat langer duren voordat het wat is, maar de bedoeling is dat hij voor de VW Speed meeting wel een beetje toonbaar is...

Het is een 86er Golf C, met 1.3 motor en 4 bak.
Ik was al een tijdje op zoek naar zoiets maar had wel een paar eisen, het moest een C zijn (lekker kaal), zonder zonnedak en nog zo orgineel mogelijk.
Deze heb ik in Venlo gehaald bij een merkdealer, die hadden hem ingeruild en vonden hem goed genoeg om zelf nog te verkopen en zodoende kwam hij op autotrack.
De blauwe lak ziet er nog goed uit, zit best een krasje enz. hier en daar maar wel keihard nog nergens rot of zelfs roest !
Wel heeft de oude eigenaar gemeend een paar krasjes bij te moeten werken met een spuitbus , waardoor er nu wat doffe vlekken in zitten...
Die vlekken ga ik proberen er uit te polijsten en netjes bijwerken, lukt dat niet heb ik weer andere (matte) plannen .
Het interieur is blauw, basic en afgezien van een versleten bestuurderstoel nog redelijk netjes.
Bestuurdersstoel ga ik proberen te vinden, lukt dat niet komt er een ander interieur in (heb al een grijs US GL interieur aangeboden gekregen wat misschien wel iets is).

Zaterdag heb ik hem opgehaald, rijdt toch altijd weer heerlijk zo'n mk2.

Plannen :
- Schroefset (is besteld en verwacht ik over een paar dagen binnen).
- Lenso BSX met 165-50 (net opgehaald, liggen dus klaar).
- Interieur netjes maken.
- Zo onopvallend mogelijk toch een lekker stukje muziek inbouwen (is al wat spul besteld, allemaal Lightning audio).

Verder zou ik met de tijd nog wel wat dingetjes zoals US achterlichten en bumpers voor de Golf willen hebben.

Hier alvast ff een paar foto's van hoe de auto er de komende weken nog bij zal staan :

Reply With Quote