View Single Post
Old 23-12-2008, 20:34
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Post bla-bla-bla (voor wie het weten wil...)

De Kamei-Golf Dynamite uit 1991 is in een gelimiteerde oplage van slechts 150 stuks gemaakt.
Hij heet dus alleen 'DYNAMITE', maar is wel voorzien van een Fire and Ice-logo op de asbak (net als de 'Fire and Ice'-Golf) èn een schakelpook met Fire and Ice logo. Het lijkt me vooral een reclameobject voor wat het (toen zéér populaire) tuning-merk KAMEI allemaal in huis heeft.
Zie voor meer info Doppel-Wobber speciale uitvoering Kamei-Golf 'DYNAMITE

Na enig ge-GOOGLE kan ik alleen maar concluderen, dat het (dure!) merk BOGNER naast bijvoorbeeld parfum, horloges en kleding, een speciale kledinglijn heeft met de naam FIRE + ICE (dus momenteel geschreven met het + -teken) (zie HIER)

Het lijkt i.d.d. erg sterk op commercie (een win-win overeenkomst of hoe ze dat ook noemen), want de (merk-)naam 'Bogner' komt ook weer terug als de regisseur en schrijver van de film 'Fire, Ice and Dynamite' ; dan krijg je namelijk Willy Bogner in beeld...
In de film uit 1990 (speelt zich af in de sneeuw) zie je mensen rondlopen in Bogner ski-kleding met o.a. het (inmiddels bekende) (VW Golf-) Fire and Ice-logo erop... (in dit geval dus 'and' in letters...)

Volkswagen schijnt ook één van de sponsoren van die film te zijn en dus is de cirkel zo rond!
Alleen de connectie KAMEI en de film heb ik nog niet kùnnen ontdekken...

EDIT 30 april 2009: ik heb inmiddels de film bekeken en ook KAMEI is één van de sponsors; er rijd t daar ook een zwaar bestickerde KAMEI-Golf in rond

Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote