Quote:
Originally Posted by g60fahrer
tegen welke problemen ben je dan nog aangelopen ?
|
Het is niet alleen maar even schijven voor en achter vervangen zoals vaak gedacht en gezegt wordt.
Ik heb alles van een golf 3 gti 2.0 16v gekocht,dwz
komplete achteras
voor remmerij incl fusees aandrijfassen en draagarmen.
De bedoeling was in eerste instantie om de complete achteras over te hangen.Toen we beiden systemen eens goed hebben bekeken bleek er in het abs systeem van een cabrio en een gti wel wat verschil te zitten met name in de aanvoer en retour leidingen en remdruk verdeler.
We hebben toen besloten om alleen de astappen te vervangen en alles aan te sluiten op de bestaande remleidingen.De sensoren in de trommels voor t abs is gelukkig wel hetzelfde als bij schijfremmen.
Voor bleek dat de draagarmen van een gti en een cabrio niet hetzelfde zijn.
Dus moesten we ook de draagarmen vervangen omdat de bevestiging van het fussee aan de draagarm anders is.
En als laatste bleek ook de stabilisator korter van een cabrio dus hebben we ook nog de stabilisator moeten vervangen.Ook zit deze anders gemonteerd dan van een cabrio dus die past ook niet.
En de buitenste homokneten van de gti aandrijfassen over gezet op de cabrio assen.Ook gelijk maar de hoezen vervangen door nieuwe.
Al met al dus een beste klus.Maar het zit eronder en t werkt perfect
Ik heb geen verschil in pendaaldruk en geen storingen op het abs.
Wat wel lekker makkelijk ging was het vervangen van de originele demper door de TDI demper.Ook maar gelijk de ophangrubber van de middendemper en de einddemper vervangen door nieuwe.
Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
zitten die banden er nu nog niet omheen ?
gr. Martijn
|
Jawel Martijn.Sterker nog ze zitten al op de auto.
Ik was alleen vanmiddag nog even een paar uurtjes aan het stoeien met de stabilisator en was het al weer donker toen ie eronder zat.
Morgen schroef ik hem voor nog wat naar beneden en was ik hem effe en maak dan wel foto's.
Nog een nachtje slapen dus.......