Thread: Witte Golf 2
View Single Post
Old 14-12-2008, 21:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Erwin G60
Het is jammer dat je geen 1.6 wilt weet nog een hele mooie witte Manhatten met 150000km en alle boekjes enz erbij hier in de buurt (wel een eind weg voor jou) voor weinig.

Mwah, afstand is 't probleem niet zo, zou ik zeggen. De Golf komt uit Gouda, de Passat bij Domi uit Friesland.

Maar die 1.6 is me te weinig. Heb er al een paar gehad, en het is gewoon niks. Die 1.3 en de andere 1.6-jes heb ik niet voor niets om zeep geholpen.

Maar effe nog over die GTI...
Ben er dus vandaag geweest, en ik denk niet dat 't hem wordt. De beste man wilde er nog 350 euro voor hebben, wat ik prima vindt, ook voor de staat van de auto, maar het was gewoon niet wat ik zoek.

De motor liep stationair heel erg onregelmatig, soms tegen het afslaan zo laag, en dan weer 2.000 toeren of zelfs meer.
Er kwam een vervelend piepend geluid bij de riemen vandaan. Waterpomp of dynamo dacht ik, maar de verkoper ging voor de spanrol. De riem was vervangen, en alle andere delen ook, alleen die bewuste spanrol van de distributieriem was niet gedaan.

Bij het openen van de olie-dop op het kleppendeksel spetterde de olie er aan alle kanten uit. De assen moeten gesmeerd zijn, maar 't is me nieuw dat de olie er uit komt vliegen met afgedraaide dop.
Even leek het of de olie er zelfs uit kwam met gesloten dop, maar voor het starten en na de proefrit was het blok zo goed als schoon. Het oliepijl was niet drastisch gezakt, en er lekte geen olie uit het blok weg na de rit...

Kleine dingetjes als een afgeranseld interieur interesseren me eigenlijk niks, en dat de auto een poetsbeurt nodig had wist ik ook al. Maar de carros zelf had hier en daar ook een flinke plek. Om het achterste sleepoog ontbrak het metaal zo goed als helemaal, en was alleen nog maar roest te vinden. Onder de bodem waren hier en daar wat slechtere plekken, met een beetje rotte plaats links voor, net achter het voorwiel (krikpunt eo.).

Dus:
- Slecht stationair lopen.

- In de toeren, 3000+, liep ie wel goed, al bleef ie bij loslaten van 't gas even hangen.

- Ik weet niet of ie stuurbekrachtiging heeft, kon de man me zelf ook niet vertellen, en ik ben naderhand vergeten het na te kijken. Hij stuurde in ieder geval honds-zwaar. Misschien dat het gepiep niet van de spanrol af kwam, maar van de defecte stuurbekrachtigings-pomp?

- Olie spettert er (royaal) uit bij verwijderen van de olie-vuldop.

Als iemand me meer kan vertellen hoor ik dat graag. Als iemand een andere leuke gti voor weinig te koop heeft, of weet te staan, mag ie me dat ook altijd even laten weten.

Thanks!

En ik wil niet zeggen dat dit een slechte auto was. De verkoper was een toffe kerel, en de auto leek me wat voor dat geld, alleen niet dat wat ik zoek.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale