View Single Post
Old 13-12-2008, 18:31
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Franky B
Default golf 3 2.0 8v gti USA geeft tussengas bij koppeling intrappen?

hallo,

ik heb een probleem met mijn gti. Als ik aan het rijden ben en ik schakel door de versnellingen heen geeft mijn auto uit zichzelf tussengas. Dit kan natuurlijk soms wel eens makkelijk zijn maar meestal is het gewoon irritant.

Als ik mijn gas los laat en de koppeling in trap zie je en hoor je dat de auto uit zichzelf een beetje gas geeft. het is echt maar heel even en een klein beetje en de naald van de toeren teller stijgt ook echt maar een heel klein stukje (ongeveer 100 toeren) maar toch hoort dit niet, en vind ik het gewoon vervelend.

Hij doet er soms ook even over om te starten, (start wel altijd!) en dan loopt de auto een beetje onregelmatig als ie dan eventjes loopt of ietsje warm word is dit weer over. Dit probleem is ongeveer gelijk begonnen met het andere. Misschien dat dat iets met elkaar te maken heeft?

heeft iemand misschien een idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?
Ik heb een beetje een vermoeden dat er ergens een pakking lekt. misschien van de inlaat dat ie daar een beetje valse lucht pakt. Ik heb de verdelerkap en de rotor al wel even nagekeken en die zijn verder gewoon goed.

Het gaat hierbij om een amerikaanse golf 3 2.0 8v gti uit '97 motor code weet ik niet zo 123 het is in iedergeval de motor met de crossflow kop.

alvast bedankt!
gz Frank
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote