View Single Post
Old 09-12-2008, 18:20
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic

Default Koplampen voor mijn bus...???

Aangezien ik de voorkant weer strak heb wil ik nieuwe H4 koplampen willen monteren in plaats van de sealed beams die er nu in zitten. Ik vond alleen bij paruzzi ook ''H4 en sealed beam reflectors
onderdeelnummer 600''. Kan iemand mij hier meer over vertellen? is dit een legale optie voor de bus en zijn ze gewoon in de houders van de lampen te zetten?

Verhaaltje paruzzi site:
H4 en sealed beam reflectors

Bij alle koplampunits die bedoeld zijn voor H4 of sealed beam reflectors kun je kiezen tussen twee uitvoeringen. Indien de H4 reflectors worden gebruikt, kun je de plaats van het stadslicht (bij de units ,# 0602 en # 0597) deze plek gebruiken als richtingaanwijzer, wat voor de cal-look of custom kever een mooie oplossing is. De H4 reflectors geven meer licht dan de sealed beam, maar zijn duurder en de spiegel kan slijten terwijl de sealed beam lamp goedkoper is en de spiegel gelijktijdig met de lamp vervangen wordt. De sealed beam lampen zijn ook leverbaar in 6 volt uitvoering, terwijl dit bij de H4 unit ligt aan de lamp die je er later in steekt (H4 lampjes zijn er in 6 en 12 volt). Let op! Wettelijk is in Nederland een sealed beam lamp niet toegestaan, mits er geen andere oplossing mogelijk is. Deze reflectoren zijn bedoeld voor de volgende koplampunits:

# 0602 Amerikaanse koplampunits t/m 7/1967
# 0625 Amerikaanse koplampunits vanaf 8/1967en later
# 0597 Rossi koplampunits t/m 7/1967
# 0649 buggy koplamphuizen
Reply With Quote