View Single Post
  #20  
Old 08-12-2008, 23:53
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Nee hier hou je het gewone H petroon met schakelen. Het enige verschil is dat dit ervoor zorgt dat je een kortere schakelweg hebt met je pook en dit icm een vrijwel spelingsvrije constructie van het geheel zorgt ervoor dat je sneller een directer kan schakelen. Wat jij bedoeld is een sequentiele bak. Hiermee kan men alleen in een I patroon schakelen. Dit kan echter niet met een standaard bak. Moeten andere tandwielen in die op een speciale manier zijn ingeslepen. Ook zijn er nog een aantal andere aanpassingnen nodig, maar die weet ik niet.
Over het algemeen is sequentieel schakelen in de dagelijkse realiteit niet echt de beste oplossing. Veel onderhoud en moeizaam schakelen doordat het er iets anders aan toegaat dan op een circuit waar je gewoon volluit gas geven kan.
Gr Pim


plus dat de pook hoger zit en dus dichter bij het stuur..
als je druk aan het racen/rally rijden bent kun je de bespaarde tijd om je hand naar beneden te bewegen en te schakelen of je hand enkelt iets naar rechts te bewegen goed gebruiken..

en plus dat zulke "shortshifters" vaak ook mogelijkheden hebben om bepaalde versnellingen te blokkeren met bijvoorbeeld die stel boutjes links en rechts in de steun,als je dan bijvoorbeeld alleen maar van de 2 naar de 3 schakelt en weer terug,dan kun je de 5 blokkeren zo kun je dan nooit een schakelfout maken en hem in de 5 drukken.

even nog een extra toevoeging
Reply With Quote