Hallo, ik ben met een 1.6 gti motor bezig
ik heb mijn motor dus helemaal uit elkaar gehaald, en alles er nieuw in gezet.
de cilinderkop heb ik ook helemaal schoon gemaakt: geen nieuwe geleiders er in die waren niet zo slecht, en bij de nieuwe heb je dus meer weerstand.
de kop was goed, en heb ik dus niet gevlakt. want ook als je de kop vlakt verandert je nokkenas timing. owja de klepspeling heb ik 0.5 kleiner zo dat de kleppen eerder openen, verder en later sluiten.
daarna is het hele spul op de test bank geweest maar ik kreeg er dus "maar" 101.4 pk uit met een koppel van 133nm.
terwijl vw zegt dat ze 110 pk zouden hebben
nou is mijn vraag dus waar kan ik nog wat meer vermogen weg halen?
met he origele spul dus.
(zit zelf aan brandstofdruk te denken)
er zit een inbus bout op de spinnekop, daar kun je brandstof druk mee verhogen.
en ik heb een brandstofdruk regelaar op vacuum, daar kun je ergens een gaatje in boren, en dan kun je een schroefje verstellen? iemand ervaring mee? of iemand een bedrijf kent die goed met k-jettronic is.