View Single Post
  #2  
Old 02-12-2008, 09:05
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Goh, dus de TD gaat eruit.....Jammer, maar wel om te lezen dat de auto wel goed is bevallen!
Ik persoonlijk zou de 1.4 in een variant links laten liggen.... 60pk en 107Nm is niet echt spannend en ga er maar vanuit dat de motor erg hard moet werken en dus niet super zuinig zal zijn. Ik denk dat de top van een 1.4 ook rond de 160 ligt maar vooral optrekken en inhalen lijkt mij iig geen pretje.
Of die motoren betrouwbaar zijn weet ik niet, denk het haast wel....maar wie weet heeft iemand anders hier daar meer ervaringen mee.

Ikzelf zou wanneer het weer een variant zou worden voor een 1.6 of 1.8 gaan. Vooral de 1.8 heeft genoeg koppel (142NM) en vermogen (90PK) om een lekkere relaxte auto te zijn. Denk dat je met het verbruik rond de 1 op 11 a 12 zit met een normale rijstijl.
Mijn zwager rijdt een 1.6 3 deurs en verbruikt met een zware rechtervoet rond de 1 op 12,5. Let wel, de 1.8 is er ook als 75PK uitvoering en veel terug te vinden in een variant.
Wel beide erg betrouwbare en vooral rustige motoren.
Qua kosten voor onderhoud zullen deze 3 motoren niet veel verschillen. En km vreten kan iedere Golf natuurlijk
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote