View Single Post
Old 30-11-2008, 19:23
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Default Dakplaat lassen mk3 ?

Ik heb pas (voornamelijk als daily driver voor mijn vriendin) een Golf MK3 vr6 gekocht.
Het schuifdakje zat er in gekit, volgens de oude eigenaar omdat het uit de rails was gelopen.
Toen ik vorige week bij de dealer een nieuw rubber ging bestellen kwamen de eerste vermoedens al boven, het is een stalen schuifdak en volgens de dealer is de mk3 nooit met stealen schuifdak geleverd...
Op goed geluk het rubber van een mk2 besteld en vandaag vrolijk het dakje los gesneden.
Blijkt dus inderdaad een ander schuifdakje ingelast/ gebraaid/ geplamuurd te zijn en het schuifdakje zelf en het dak eromheen zijn zo rot als een noot.
Tot overmaat van ramp hebben ze het zak wel nieuw gespoten, maar pas blanke lak gespoten na het afkitten van het dakje .
Er is dus nogal wat blanke lak los gekomen met het uitbouwen van het schuifdak...

Nu zijn er een aantal opties die ik kan bedenken :

1) Een iets groter after market glazen schuifdakje zoeken en deze inbouwen.
Lijkt me echter niet zo'n strak plan omdat ik dat er niet uit vind zien.

2) Het gat van het schuifdak dicht laten lassen en dak opnieuw spuiten.
Is dit mogelijk of moet de hele dakplaat dan meteen vervangen worden ?
Heeft iemand enig idee van de kosten van het vervangen en spuiten van de complete dakplaat ?

Of zijn er verder nog ideeen/ mogelijkheden, wil het wel netjes hebben omdat het verder nog een strakke vr6 is maar het moet wel redelijk betaalbaar blijven natuurlijk...
Reply With Quote