View Single Post
Old 28-11-2008, 16:43
Frankvanm Frankvanm is offline
Forum Newbee

Na heel veel dingen te hebben vervangen heb ik het helaas nog steeds. Wat er is gebeurd:
- Grote beurt, luchtfilter benzinefilter bougies enz vervangen.
Hierna deed de bus het nog steeds,
- Vervolgens gokte ik op de slangen naar de winterklep die niet waren aangesloten. Na deze zojuist aangesloten te hebben deed de bus het helaas nog erger. Ik draaide, met de temperatuurmeter op de normale plek de snelweg op en moest aan het eind van de invoegstrook de alarmlichten al aandoen. weer inhouden, terugvallen tot lage snelheid en stotteren. Nu ben ik, na rustig naar huis gereden maar weer achter de computer gekropen om weer op zoek te gaan naar oplossingen.

De bezinedop heb ik losgetrokken toen hij het een van de eerste keren deed en hoorde geen rare geluiden. Ook betwijfel ik of er een vacuum ontstaat aangezien er, als ik de bus helemaal vol tank (tot de klik van de benzinepomp), een kleine hoeveelheid benzine lekt wat niet echt duidt op een lucht/waterdicht geheel.

Wat ik vooral curieus vind is dat de bus het op het ene moment wel, en op het andere moment niet doet. Ik heb uitgeprobeerd of de bus het in een vast patroon deed met gas geven. Maar ik kan (vooral als ik net rij) toch zonder problemen rijden en accelereren.

Is er misschien een manier om te checken of de brandstofpomp goed zijn werk doet? of om erachter te komen of het ergens anders in de benzine aanvoer kan zitten?

In ieder geval al hartelijk dank voor alle reacties, ik hou jullie op de hoogte!

Groet,
Frank
Reply With Quote