27-11-2008, 18:08
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Het polootje loopt sinds kort weer op motorcarbs. Ik heb een aluminium spruitstuk gemaakt, een extra alu steun om de carbs op het onderblok af te steunen zodat ze niet alleen aan het spruitstuk hangen.
Nog wat extra steuntjes gelast voor de ophanging/bevestiging van de gaskabel/chokekabel en de polo rijdt/brult weer!
Ik vraag me echt af waarom ik de brommercarbs er ooit afgehaald had? Het rijdt veel beter en klinkt veel beter. de motor is 100x levendiger vergeleken met de originele Pierburg carburateur. Waarschijnlijk laat ik morgen de carburateurs synchroon stellen bij een motorzaak, heb het vermoeden dat ze nu niet helemaal lekker staan.
Vandaag op mijn werk een filterbak gemaakt (prototype) uit GFK. Foto is de onafgewerkte versie van 1mm kunststof.
Morgen ga ik de definitieve versie maken uit 2mm dik kunststof. Op het achterwandje komt een filterelement van universeel filterschuim.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|